Gå til innhold

Barn med alvorlig allergi i bursdagsselskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår gutt har så sterk peanøttallergi, at det kan være dødelig for han dersom han får det i seg, og ikke får sprøyte med adrenalin ganske så raskt dersom han får en allergisk reaksjon. Dette har vi heldigvis aldri opplevd, iom at vi har fått allergien konstantert ut fra tester på sykehuset. (På veldig mye sjokolade og kjeks-ting, står det at det kan inneholde spor av nøtter, peanøtter, men sjokolade og sånt har han spise mange ganger.

Nå er det mange bursdager til de han går i barnehage med, og det gjør det litt vanskelig. Et par av foreldrene synes det er helt greit å ha ansvar for han, og tar i mot allergisprøyten med vår forklaring. Et foreldrepar sa nei til ansvaret (noe vi synes er helt forståelig, så vi holdt oss i nærheten av bursdagen).

Hva ville dere ha gjort? Både om dere er de som har barnet med allergi, eller om dere er de som skal ha barnet med allergi på besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm,viss jeg kjente barnet godt fra før og dere som foreldre.så hadde jeg vel kansje tatt sjangsen å ha ansvaret.Men med en nesten ukjent unge,så hadde jeg IKKE ville ha ansvaret,men hørt med foreldre om de ville holde seg i nærheten som du sa...Er VEEELDIG hektisk på sånne dager,så en liten glipp kan forårsake stor skade da...

Skrevet

i bhg til sønnen min er det en gutt som er alvorlig allergisk mot mye. Han har pleid og ha med egen mat, godteri og kake. Og da var det løst:) Han er 4 år da, så han vet at han ikke må smake på maten til de andre.. vet ikke hvor gammel gutten din er?

Event kan en av dere bli med og passe på?

Skrevet

Hos oss hadde det ikke vært noe problem å tatt "ansvaret", men det er nok fordi vi selv har allergi i familien og passer på hva som serveres, og jeg selv har en utdannelse som gjør at jeg kan håndtere en evt allergisk reaksjon, men jeg kan godt forstå de som vegrer seg for det, siden det er alvorlig få allergisk sjokk og har de ikke håndtert enn adrenalin penn før så er det ganske skummelt for de.

Skrevet

ja, tror jeg hadde ønsket at du/dere var med på festen... (?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...