tuttelura Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har fast jobb som jeg ikke trives noe særlig i og vurderer å si opp nå i morgen, evt 1.8., har 3 mnd oppsigelse. Vet jeg har jobb å gå til, men dette er ikke fast og det vil bli på timesbasis ihvertfall en stund (jeg har begynt å søke også altså..). Vi skal i gang med prøverør nå og jeg starter opp med spray 14.7 og planlagt uttak uke 34. Uke 34 er jo uansett før jeg evt går over i timeslønnet arbeid, så jeg har jo jobben jeg nå har frem til enten 1.10 eller 1.11. - avhengig av når jeg sier opp. Jeg er vel kanskje ikke så veldig attraktiv på arbeidsmarkedet så lenge jeg skal i gang på Riksen, men trenger vel ikke å si noe om det... Jeg tenker som så at det er vel bedre at jeg gjør noe jeg trives med, spesielt i en tøff periode som det sikkert blir fremover, enn å gå på jobb og ikke ha det bra (der heller).. Hva hadde dere gjort?? Jeg har vel egentlig bestemt meg, men vil gjerne ha innspill...
Sarah70-har 2 gull Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Tja, er ikke helt sikker. Hvis du skulle bli sykemeldt etc i timebetalt-jobben, er det en sjans for at du ikke får mer oppdrag der. Da er du uten inntekt. Det er jo kjipt, men dere kan kanskje klare dere en stund på en inntekt? På den annen side, du vil jo få noe gjennom vikarbyrå etc (bor du i storby?), så det ordner seg vel med enellerannen jobb. Men det er jo ikke sikkert at det blir bedre enn den du ønsker å si opp. Jeg hadde nok vurdert å bli i jobben min i denne fasen hvis jeg ikke trivdes noe særlig, slik som du skriver. Hvis jeg hadde mistrives veldig, hadde jeg nok sagt opp likevel....
tuttelura Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2008 Takk for svar:-) Der hvor jeg vet jeg har timesbetalt jobb har jeg jobbet i mange år tidligere, så jeg er ikke så veldig redd for at det ikke blir noe der om jeg skulle bli sykemeldt.. Om jeg så blir sykemeldt har jeg jo opparbeidet meg grunnlag for sykepenger, både fra jobben jeg nå har og fra den andre (er litt inne der allerede i tillegg til der jeg jobber nå).. Får tenke litt til:-)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Jeg hadde trolig blitt der jeg er,og satset på å ta steget videre etter hvert.(Siden jeg er det perfekte eksempelet på at ikke alt går som man tror når man begynner med prøverør,og er en av mange som ikke lyktes på ett av tre offentlige forsøk).... Min erfaring er i alle fall at det kan være tøft nok for mange bare å legge ut for kostbare medisiner til de offentlige forsøkene.Men de pengene får du i alle fall igjen.Private forsøk i etterkant gir dype inhugg i familieøkonomien... Det jeg ønsker å si med dette er at jeg trolig ville blitt der jeg var,pga den økonomiske tryggheten... Ønsker altså ikke å skremme deg,men ville bare gi deg en vinkling du kanskje ikke har tenkt på... Lykke til med valget uansett utfall ! Hilsen
tuttelura Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2008 Takk for svar:-) Det er veldig godt å ha økonomisk trygghet - helt enig i det! Det som gjør at jeg vurderer det så sterkt er at jeg vet at det er så og sikkert 100% sikkert at jeg alltid vil ha inntekt på den evt timesbetalte jobben jeg vurderer å ha som hovedinntekt - så godt kjenner jeg stedet:-) Jeg søker jo også på andre faste stillinger som er av interesse - venter på tilbakemelding på om jeg i allefall kommer til intervju i løpet av denne eller neste uke. Jeg har bestemt meg for å se an frem til 1.8., går snart i ferie nå og regner som sagt med å vite mer i løpet av min ferie om jeg får noen annen jobb eller ikke:-) Masse masse lykke til ღ ♂ Vilsågjerne♀ ♥:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå