Gjest Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 for et år siden ble jeg utdannet Markedsøkonom, men har enda ikke fått meg jobb. Nav foreslo i dag jobbklubb/jobbsøkerkurs for meg - blir bare deppa kjenner for er liksom ikke det jeg trenger. Men er kanskje det som må til da jeg ikke får noen napp ... kunne ikke si nei til kurset da jeg går på yrkesretta attføring !
Ladybug~N&E Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 jeg måte også ta det kurset for et par år siden og det var faktisk ganske lærerikt. man lærte alt fra hvordan man analyserer en stillingsannonse (ja det er kjedelig) hele prosessen fra søknad til ansettelse, intervjuer, hvordan man prater for seg. kjekke ord og utrykk som kan "imponere" hvem som helst og ikke minst... nyttige tips ang. jobbsøknaden. 90% var dritkjedelig men noe var egentlig forholdsvis nyttig;) her er ett tips vi fikk: send alltid søknaden din i en farget konvolutt og legg søknadspapirene i en farget plastmappe i konvolutten. når du da ringer noen dager etter for å høre om dem har mottat den så sier du bare at det er den store røde konvolutten eller plastmappen. forhåpentligvis vil personen i andre enden se etter og ta den frem for å bekrefte navnet og vips så havner den på toppen av søkerbunken. (lærerens teori. jeg rakk aldri å teste den ut. )
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 ja lurt det der .. har gått jobbsøker kurs en gang før da jeg bodde i en annen kommune (2005) , og dette her går sikkert ut på det samme ...men kansje greit og friske opp
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Håper det er noe nyttig da. Drit å være ledig. Har vært det lenge selv og håper det er lenge til neste gang. Men skal studere så da er vel tiden etter garantert ledig da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå