Gå til innhold

noen med brystsopp her? (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi fikk ikke til amminga i det hele tatt på sykehuset, snuppa ville ikke ta puppen. så jeg har pumpa meg nå helt siden hun ble født (1 mnd i dag) og har hele tide fått kjempe vondt i brystene etter pumping, det stråler ut til brystvortene, kan holde på sånn en god stund etter pumping og det er fryktelig vondt, i tillegg så har brystvortene vært såre siden fødselen og det gir seg søren meg ikke..det er grunnen til at jeg ikke har prøvd amming enda, fikk en så vond opplevelse når vi pørvde så gruer meg til å legge henne til brystet, så her er det morsmelk på flaske..

men er det flere som har det sånn og hva fikk det bort? har tatt prøver, men de var fine, så fikk beksjed om å smøre canesten på brytsvortene, men noen som veit hvor lenge jeg skal gjøre det? veit ikke hvor lenge jeg orker å pumpe meg lenger da det gjør så vondt, det går jo ikke over...noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var plaget med dette i 2 mnd før de fant ut hva det var,du smører på et tynt lag canesten i ca 1 uke.Husk å tørke av før du pumper deg.Er det ikke bedre etter det bør du oppsøke legen,du kan eventuelt ringe helsesøster også.Det er heeeeelt grusomt,jeg gråt når jeg ammet henne og gruet meg til hver gang.Etter jeg og tulla hadde hatt "sopp kur" ble alt bare en drøm:)

Skrevet

huff var igjenom den der.smør på caesten å luft puppene mye,å være super nøye med hygene på pumpen.selv ble jeg desverre ikke bra før jeg sluttet helt å amme.men sluttet ikke pga det,men lille mann nektet til slutt.var faktisk bedre å legge han til enn å pumpe.når han sugde så var det bare vondt de første 2.3sugene.så smør å luft puppene.kan også prøve å ha på albueskjell.men husk ikke for mye med det da blir det fuktig å kan bli enda mere sopp.

lykke til

Skrevet

takk for svar:)

fått helt angst for å legge til puppen jg, så det tørr jeg faktisk ikke mer, litt fælt det og syns jeg, men hun tar flaske så bra så:) fikk beksjed om det med albuskjell og fuktighet så har ikke prøvd det enda..det ordner seg sikkert en gang..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...