Tre tette! *07+10+11* Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 jeg leste nettopp at man kans slutte å koke flasker når barnet er ca 3 mnd. men de på helsestasjonen sa jeg måtte gjøre det til han er et år! sønnen min er nå 9 mnd og jeg gjør det enda jeg.. men hvis jeg skal begynne med å ta de i vaskemaskinen, må jeg kjøre den hver dag da?? har jo ikke sååå mange flasker..
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Samme her.. kan ikke kjøre oppvaskmaskinen hver dag.... så det er like greit å bruke sterilisatoren.. nå er min 4 mnd, men jeg har hørt man kan ta flaskene i oppvaskmaskinen (over 65 grader) fra 4 mnd. Men fortsatt koke smukkene. Bruker altså sterilisatoren da det er like enkelt.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Her fikk vi beskjed om 6 mnd fra helsesøster. Det kommer mye an på vannkvaliteten hvor lenge man trenger å koke flaskene. Så dersom helsesøster har anbefalt 1 år, så hadde jeg hørt på henne. Anbefaler å kjøpe en flaskesterilisator når dere må koke så lenge. Kjappe, effektive og heller ikke så dyre etter det jeg har forstått. Når vi sluttet å koke flaskene var lille så stor at antallet flaskemåltid ble færre. Så da holdt de flaskene vi hadde til to dager. Maskinen ble jo da kjørt nokså ofte, men det måtte til en periode. Nå drikker han mme kun 2 ggr dagen, så da trenger vi strengt tatt bare å kjøre maskinen ca hver 5. dag ;-) Det ordner seg etterhvert!
bøllefrøene Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 jeg har flaske barn..tvillinger. de er 4 mnd og jeg har kjørt alle flaskene i oppvaskmaskinen i ca 2 mnd ( man kan evt koke smokkene til flaskene) funker helt fint. kjører maskinen hver ettermiddag og lager 14 flasker hver kveld. oppvaskmaskinen bruker forresten veldig lite strøm.. men er klart det går mer vaskemiddel da. til meg har de sagt at det er helt ok på helsestasjon.. men anbefalte å koke smokkene!
ModerJord venter nr 3! Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 I Norge har vi så rent vann at det faktisk ikke skal være nødvendig å koke vann som babyen skal få. Når det gjelder melkeflasker, så er det klart at man må sørge for å fjerne melkerester(det gir jo bakterier), men en runde i oppvaskmaskinen skal holde(eventuelt også skylle flaskene på forhånd).
3-prinser Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Her har vi begynt å vaske flaskene i oppvaskmaskinen, men koker smokkene. Fungerer kjempefint det. Junior er 2mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå