Gå til innhold

noen med brystsopp her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi fikk ikke til amminga i det hele tatt på sykehuset, snuppa ville ikke ta puppen. så jeg har pumpa meg nå helt siden hun ble født (1 mnd i dag) og har hele tide fått kjempe vondt i brystene etter pumping, det stråler ut til brystvortene, kan holde på sånn en god stund etter pumping og det er fryktelig vondt, i tillegg så har brystvortene vært såre siden fødselen og det gir seg søren meg ikke..det er grunnen til at jeg ikke har prøvd amming enda, fikk en så vond opplevelse når vi pørvde så gruer meg til å legge henne til brystet, så her er det morsmelk på flaske..

men er det flere som har det sånn og hva fikk det bort? har tatt prøver, men de var fine, så fikk beksjed om å smøre canesten på brytsvortene, men noen som veit hvor lenge jeg skal gjøre det? veit ikke hvor lenge jeg orker å pumpe meg lenger da det gjør så vondt, det går jo ikke over...noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, for en kjip situasjon å være i! All ære til deg som har fullpumpet så lenge. Datteren min hadde trøske en periode da hun var en måned eller to. Og siden jeg var litt sår fikk jeg selvfølgelig sopp. Jeg fikk et annet preparat enn canesten, men sikkert samme greiene (uansett noe som ikke var farlig for datteren min å få i seg) og en mix-kur jeg skulle smøre i munnen hennes (ble så som så med det, da). Uansett forsvant smertene etter er par dager, men jeg skulle vel fortsette å smøre på 4-6 ganger i døgnet (etter amming) i én eller to uker. Så ikke helt samme situasjon som deg, siden jeg ammet hele veien, men smertene forsvant uansett fort.

Det høres ut som det viktigste for deg er å "hele" brystvortene dine. Ingenting slår lufttørking, altså! Gå uten BH og luft som bare rakker´n noen dager.

Skrevet

jeg har ikke vært borti sopp selv, men har en venninne som vasket vortene med Farris.. og det hjalp visst veldig....

i forhold til såre brystvortet vil jeg anbefale deg vaselin.. det er helt fantastisk.. jeg har ikke hatt såre vorter siden jeg begynte med det.. smører de inn etter jeg har dusjet..

nå når de er såre vil jeg anbefale det purelan.. får den på apoteket. smør deg inn etter hvergang du pumper nå når du har vondt, når det roer seg smører du etter dusjen og tar vaselin utenpå der igjen og tilslutt smører du bare med vaselin.. du kan også kjøpe bryst skjold på apoteket og ha på når du ammer.. det avlaster litt.. etter min erfaring er dette kjempe effektivt!

Skrevet

så ville jeg spurt lege om resept på Syntocinon.. nesespray som letter utdrivingen... så slipper du kanskje å pumpe så lenge av gangen.. dette kan jo også hjelpe på sårhet.. både inni og utenpå...

Skrevet

tusen takk for svar:)

vaselin skal jeg prøve, purelan smører jeg meg med hver gang jeg har pumpa, om det hjelper noe veit jeg ikke, for merker ikke store forskjellen..hehe...har prøvd brystskjold også, like vondt, og fikk beksjed om å ikke bruke det da det minska melkeproduksjonen og de er visst skikkelige bakteriebomber...får prøve litt til med canesten og virker det ikke så får jeg ta kontakt med legen igjen....dritt lei puppa mine..hehe..skal lufttørke de som bare det og..hehe

Skrevet

prøv vaselin sammen med purelan! og kontakt legen og be om den nesesprayen... tror det kan hjelpe sånn at du slipper å pumpe deg så lenge om gangen... jeg bruker den før jeg skal pumpe de gangene jeg gjør det. og da spruter det ;oD

Skrevet

da skal jeg gjøre det:) takk

Skrevet

takk for det:) ja, det håper jeg og..hehe..

Skrevet

Jeg fikk mycostatin av legen. Funket bra på meg, men vesla fikk voldsomt utslett av det som jeg skulle pensle munnen med. Så vi prøvde akupunktur, og det forsvant faktisk etter bare en-to behandlinger. Utrolig, men sant!

Skrevet

Ja jeg har sopp! Det er vondt ja og jeg får det ikke bort pga. at jeg og lillemann smitter hverandre.. Men nå skal det gå!

Du må få deg mycostatin salve for puppene dine! Får det hos legen!

Men ikke slit deg ut ved pumpa heller da.. Du skal ha overskudd til den lille!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...