Anettemor82 Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Hva er det dere skal kjøpe, huske osv til dåpen? er liksom redd det er noe jeg ikke tenker på og kanskje kommer på rett før når det er for sent.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Det er visst sommer og ingen til å svare? Skal prøve:(se også artikkelen under Navneguiden: Dåpsforberedelser..) 1. Avtale med kirkekontoret om å gi dem opplysninger de trenger og få time til dåpssamtale. Gi dem fødselsattesten du fikk av Folkeregisteret. Avtale hvordan det er med fotografering under dåpen 2. Sende ut innbydelser i god tid 3. Trykke opp noen sanger som kan brukes under festen. (se nevnte artikkel) 4. Lage koselige bordkort med bilde av barnet 5. Be noen bake kaker som de tar med seg 6. Ha noe barnevennlig mat til små gjester hvis den 'voksne' maten er spesiell.. (Ikke stress maten, ta gjerne noe enkelt, koldtbord er ok, eller gryterett) 7 Sjekke at fotoapparatene virker, evt video, det tillates i kirken. 8 Prøve dåpskjolen så du er sikker på at den passer 9. Ha med tåteflaske i kirken for sikkerhets skyld Det var det jeg kom på i farten. Lykke til
kajfla Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 flere? forberedelser hjemme også lissom... duker lys blomster osv... ?
Blå + en i magen Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Booke kirken Sende invitasjoner Kaker - Hvem baker? Bestille? Hvor mange? Hva slags? Huske å kjøpe frukt og litt snacks Mat og drikke - Hva? Bestille? Lage selv? Hvor mye? Hvor - Hjemme? Lokale? Bordpynt Servietter Duker Lys Blomster Bordkort Er det nok bord og stoler Nok bestikk og servise Finne et gavebord Skrive ønskeliste til den lille hvis noen ønsker det Dåpskjole - Finnes en i familien? Kjøpe? Leie? Ekstra klær til babyen han/hun kan ha på når dere ikke orker gå med dåpskjolen lenger Finne ut hva mor (ammekjole?) og far skal ha på Faddere Hvem skal bære barnet i dåpen Hvem tar av luen Tja, det var det som sto på min liste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå