Gå til innhold

trenger og gå ned ca 20 kg, hva anbefaler dere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med det finns jo 1000 forskjellige dietter og slankeklubber. Noen her med erfaring? Og hvor lang tid brukte du på og gå ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk ned 35 kg på 4,5 mnd, ca =) spinning er tingen ! kombinert med styrketrening et par dager i uka.... spinning ca 4 timer i uka gjør susen... ! endring av kosthold er jo å en selvfølge...

Skrevet

Har gått ned 12 kg to ganger i mitt liv. Begge gangene holdt det fint. Jeg gjorde det på den usunne måten. Spiste minimalt. Spiste kun når folk så jeg spiste. Ingen godis, ingen brødskiver. Det var hardt, men resultatene kom kjempefort og som jeg påpekte over det varte. Folk sier at forbrenningen går ned, og det gjør den kanskje men jeg brukte 8 uker og det er max for hvor lenge jeg orker å lide av gangen.

Skrevet

Ikke alle type kosthold eller dietter passer for alle. Kommer bl.a. an på hva slags matvaner du har per i dag, hva slags kroppsfasong du har, forbrenning, et.

Et eksempel: Hvis mesteparten av fettet ditt ligger rundt magen, er du kanskje disponert for glukoseintoleranse og vil ha godt av et mest mulig proteinbasert kosthold - altså kutte på karbohydratene.

Er du et middagsmenneske? Eller et frokostmenneske? Lite og ofte, mener noen - to store måltider, som franskmennene, mener andre.

Gi noen opplysninger om deg selv og kostholdet ditt, så er det lettere å gi råd : )

Skrevet

Jeg anbefaler å invistere i boken "Blodtypedietten".

Jeg har denne og den er helt fantastisk!

Der står det hva som er riktig kost og mosjon for akkurat DEG, og hvis du følger rådene til forfatteren (naturlege) vil du oppnå idealvekt og en helt fantastisk energi!

Selv hadde jeg idealvekt da jeg begynte å følge rådene hans, så jeg gikk ikke ned i vekt, men jeg fikk kjempemye energi, deilig:-) Jeg ble forresten også kvitt pollenallergien min da jeg kuttet ut matvarene boken sa jeg burde unngå, snakk om å få både i pose og sekk!

Etter jeg ble gravid har jeg ikke vert like flink til å spise og trene riktig, mye pga kvalme, men også fordi jeg har spist så mye hos andre. Men etter bebis kommer er det tilbake med riktig kost og mosjon igjen, gleder meg:-)

Skrevet

Ville satset på lavkarbo når du har slik kropsfasong. Altså mye fisk, kjøtt, egg, ost, og lite brød, pasta, osv. Grønnsaker er bra, ikke så mye fukt.

Ellers må jeg legge til at det er mange av disse slankeguruene har dårlig med vitenskapelig grunnlag for teoriene sine. Blodtypedietten inkludert.

Tror det aller beste er et normalt kosthold, variert, men at du kutter på det overflødige.

Skrevet

Kreft og aids har ofte den virkningen på folk. Ellers er det jo alltids mulig å¨spise mindre og trene mer.

Skrevet

Satte kaffen i halsen her et øyeblikk=)Hehe....

Skrevet

Tenke langsiktig er den beste "kuren".

Jeg er slank og fin fordi jeg:

- drikker brus og spiser godteri bare i helgene. Heller ikke kaffebrød er lov annet enn ved kaffebesøk.

- Jogger ca 20 km i uka, i tillegg til ca en time knallhard styrketrening og en del spinning.

- Drikker mye vann.

- Spiser seks små måltider om dagen. Og da spiser jeg sunn mat.

Ikke sats på å bli flink over natta. Sett deg ett og ett overkommelig mål for å endre livsstilen. Det gjorde jeg for ca ti år siden, og da klarer jeg å ha kontroll. Ikke forvent at det skal være enkelt. Vanene må man vedlikeholde hele tida.

Lykke til!

Skrevet

Livsstilsendring med lavkarbomat og moderat mosjon er min løsning, ellers vil jeg si at man ikke må tro blindt på at en god og effektiv måte å slanke seg for en person er like god for alle.

Skrevet

Anonyn 20.13 her. Jeg skjønner kanskje at du over siktet til meg, og jeg skjønner at jeg virket lit tbombastisk mht hva som virker. Det jeg ville få fram, var egentlig at det er endel slit og mye bevissthet og vilje som må til for at jeg skal holde meg slank. Jeg opplever ofte at litt mer runde damer "støtter" seg på at jeg er så heldig som er så slank, og det virker som at mange tror at det kommer av selv selv. Akkurat DET tror jeg er felles for så å si alle: Man må være villig til å ofre litt for å bli/være slank. Joda, det er forskjellig hvor mye vi må slite for det, men for de aller fleste er det slett ikke gratis.

Skrevet

Jeg ofrer ingenting for å være slank. Er slank og usunn. Ikke stolt av det. Men det er sannheten.

Skrevet

Ja, det gjelder noen få, men ikke så mange tenker jeg! :)

Skrevet

Rett før jeg ble gravid meldte jeg meg inn i www.vektklubb.no og det var kjempegreit! Selvfølgelig da jeg fikk matchvkta mi så ble jeg gravid,men klager ikke (veier mindre nå enn det jeg gjorde før jeg ble gravid så..)

Men der får du uansett alt lagt opp og det er kjempeflott!Litt trasig i starten men etterhvert går alt kjempegreit=) Også kan du melde deg inn i en treningsklubb der du bor..Begynner du på forskjellige dietter så går du fort opp igjen etter du slutter på de så heller spis sunt og tren så holder du deg slank lengre=)

Skrevet

mitt råd er at du ikke må ha hastverk..

av flere grunner, selvsagt hadde det vert fint å være 20 kg lettere i morgen, eller på slutten av sommerferien allerde.

Men om du klarer å overse "alle" de som går ned 20kg på to mnd osv så kan det bli lettere for deg å holde motet oppe.

Om du klarer å slå deg til ro med at du eventuellt skal bruke 1 helt år på å gå ned 20 kg, tror jeg målet blir mere overkommelig, det blir mere snakk om en livsstilsendring, ja, det er "kjedelig" å høre om livsstilsendring, og "gøy" å høre om utrolige vekttap på kort tid. Men for å holde motet oppe, og for at slankingen ikke skal "spise opp" hverdagen din (at det blir FOR stort fokus på vekttap) (og om det blir for stort fokus, er faren for at du "sprekker" større) så ha tolmodighet og lær deg til å ikke få panikk om du en uke ikke har gått ned noe osv, fordi at du vet med deg selv at du skal ned i vekt, det bare tar litt lengre tid enn om du "kurer" deg hele veien.

men å begynne med en liten kur av ett eller annet slag går jo kanskje, for å få en liten kickstart, vet ikke, det hjalp på meg for å sette igang iallefall, gikk ned 4 kg i løpet av 2 uker og det var kjekt, og så fokuserte jeg på å holde vekten, har gått ned ytterligere 6 kg etterhvert, men det uten kur og noe særlig anstrengelser, vert mest i tankene å stabilisere vekten. Skal forresten også ned 20 kg til. Har gått ned 10 kg siden jul, og tanken er 10 kg til fra nå og til jul som kommer, og nå idealvekta til neste sommer, dvs 20 kg fra nå

har også tenkt litt etappevis, 5 kg i gangen, og så stabilisere vekten og da mener jeg med stabil at vekten holder seg på stedet hvil uten at jeg stadig må "konsentrere" meg om slankingen, må konsentrere meg i starten, og ikke før vekta holder seg uten anstrengelser, setter jeg igang med neste 5 kgs etappe

PÅ den måten får jeg en gradvis livsstilsendring som jeg klarer å "holde ut" og kjenner samtidig på at det er deilig å føle at kroppen blir sunnere, og sterkere og nyter det.

Gleder meg til neste sommer, da skal jeg kose meg med å kjøpe meg fine klær som sitter bra på kroppen igjen, og føle meg mere sexy enn jeg gjør nå. Det blir bra, og ER bra allerede, fordi jeg ikke tenker at OM jeg har gått ned i vekt til neste sommer... bla bla bla... men fordi jeg VET jeg skal ned i vekt og har lagt en langsiktig slagplan.

Trener selvsagt, det må du jo også gjøre for å få en sunn og varig vektnedgang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...