Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viss jeg drikker litt vinn eller lignende, og venter ca.24 timer, er alkoholen helt ute av melka da ?

eller bare ut av resten av kroppen ?

bør jeg da etter 24 timer pumpe ut melka, kaste den og så gi babyen min melka som kommer etter det ?

eller kan jeg gi melka til babyen min etter 24.timer

muligens litt dumt spm, men har ikke peiling :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mengden alkohol i melka er det samme som i blodet. Etter 24 timer er alkoholen ute av melka og det er ikkje nødvendig å pumpe den ut.

Skrevet

dricker du ett glas vin kan du amma efter 3-4 timmar. du kan inte pumpa ur melk för att ta vekk alkoholen, den försvinner samtidigt som du nyktrar till:) men jag har då ammat när jag drucktit lite:)

Skrevet

Når alkoholen er ute av kroppen er den også ute av melka.

Men tro meg, iløpet av 24 timer vil du få sånn spreng at du uansett må pumpe. Den melka du pumper ut mens du ennå har alkohol i blodet/kroppen må kastes.

Se også www.ammehjelpen.no de har en side om amming og alkohol.

Skrevet

Takk, ja det var slik jeg trodde det var :)

Skrevet

Uff da har jeg gjort noe dumt....var en tur ute på lørdagskvelden som var.Pumpet meg i 23 tida pga melkespreng også pumpet jeg meg 03.30 på natta for spreng å for å få ut alkohol tenkte jeg...også pumpet jeg meg kl 07.00...alt dette kastet jeg.Derretter ammet jeg gullet halv ti første gang....Jeg drakk a litt lørdagskveld og drakk vel siste drinken i 1 tiden på natta....gutten min har ikke vist tegn til noe ubehag el lignende han har vært som han pleier han.

Med første mann pumpet jeg meg bare en gang i 3 tiden på natta når jeg var hjemme også ammet jeg igjen 07.00 på morgenen..dette var det helsesøster som sa....

Men det er da helt feil det da?

Skrevet

Jeg vet sannelig ikke jeg, det er jo så mye forskjellig som blir sagt føler jeg:(

Skrevet

Hvis man ser på ammehjelpen sine sider så sier de ca 3 timer pr. alkoholenhet :) Så ingen fare. Og alkoholen går ikke over i melka på samme måte som i blodet. Det er bare tull faktisk. Noen som bare ikke vil at nybakte mødre skal kunne kose seg med ett glass vin til maten tror jeg :)

Men sjekk ammehjelpen. De vet nok hva de snakker om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...