Gå til innhold

Lage egne fiskepinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge bhg var fiskepinner en stor hit hos poden til lunsj i dag. Tenker tilbake på min egen barndom og jeg også elsket fiskepinner. Men er det ikke egentlig bare bittelitt fisk og resten frityr? Noen som har laget hjemmelagde og har en oppskrift?Liker veldig godt å lage mat og lager det meste fra grunnen av så hadde vært artig å prøve. Han er uansett glad i fisk allerede, spesielt laks er populært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å skjære beinfri fisk ( gjerne sei, lyr, torsk, hyse) og rulle i piska egg ( tilsatt salt og pepper) og så rulle i strøkavring og fritere dem i olje...Jeg lager ofte det på hytta....serveres helst da med friterte poteter...ikke det sunneste, men sabla godt..

anbefaler deg å prøve litt forsiktig fram for å finne salt og kryddermengda..jeg test steker ofte en først og justerer krydder og salt mengda litt...

Skrevet

Jenta mi et berre laks av fisk, og då lagar eg det slik: Legg salta og pepra laksefilet i egg(rørt sammen), så over i griljermel, så i varm steikepanne. Steik til nesten gjennomsteikt:) ha kokte poteter og agurk med rømme til:) Det er god middag, det:) Og det kan vel minne litt om fiskepinnar?

Skrevet

Takk for oppskrifter og skal testes ut...kanskje ikke sunneste måten å tilberede fisk på men høres veldig godt ut. Og med f.eks kokte poteter og salat er det vel ikke så gale. Fikk lyst på nå! He he høygravid og kan spise døgnet rundt..

Skrevet

Jeg bruker å lage en oppskrift jeg fant i F&B for en stund siden, og er kjempefornøyd med:

Laksefilet - skjæres i passe biter

Mel - bitene vendes i melet (evt m krydder)

Egg - piskes, og bitene dyppes

Griljeringsmel/strøbrød - bitene rulles i til slutt.

Stek fiskepinnene i smeltet smør, server med poteter/potetmos el, sammen med revet gulrot, og middagen er klar :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...