Gå til innhold

Ammebh...? Sørrelse, pris, merke....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg endelig skulle pakke den berømte fødebagen. Fant ut at jeg fortsatt mangler ammebh. Lurer på om noen har tips til et bra merke? Og evt hva det koster? I tillegg lurer jeg på størrelse. Har allerede gått opp to størrelser - og regner jo med at de blir enda større når melken setter inn for fullt...

Kjedelig å kjøpe en dyr ammebh som ikke passer... Noen med tips/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Har ingen erfaring siden jeg venter min første snart, men jeg har kjøpt meg ammebh på Lindex - triumph sin og en på H&M. Triumph kostet 300 kr og den på hennes kostet 149 kr. Kjøpte bare et nr større enn det jeg bruker nå. Har ikke tatt av lappene, så jeg kunne bare komme å bytte hvis de ikke skulle passe når melka setter igang.. Syns det er vanskelig å vite hvor store puppene egentlig kommer til å bli... ;-) Hvis de ikke passer, så satser jeg på at de har ett eller anna på sykehuset som jeg kan bruke før jeg får mannen til å bytte i en anna størrelse.. hehe..

Skrevet

Sidst kjøpte jeg både Triumf og H&M(Lindex eller noge sådan). Jeg synes helt klart at Triumf var bedst.

De "billige" blev helt fejl fasong til mig. De dekket kun halve puppen(nesten). Det var ikke fordi de var for små. Men det var selve fasongen. Så denne gang skal jeg se lidt bedre efter hvordan de sitter.

Det med størrelsen synes jeg er vanskeligt. Sidst gik jeg op 1 størrelse men jeg var gravid og 1 størrelse til da melken kom.

Denne gang buker jeg fortsat min varnlige størrelse. Men er generelt ikke så stor denne gang. Lagt på mig 10 Kg(har 3 uker igjen). Så tror bare ges skal køpe 1 BH(i første omgang) 1 nr større en det jeg bruker nu.

Skrevet

Har ingen erfaring jeg heller, men leste et sted at det er greit å kjøpe 1 billig til å bruke de første dagene, også kjøpe en dyrere/bedre etter 1 uke eller 2 for da er melkeproduksjonen mer stabil.

Synes det hørtes fornuftig ut jeg...

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Jeg synes det Line82 sier er fornuftig.

Vent med å kjøpe de dyreste amme-bh'ene.

I forhold til hvordan de bør være:

- ikke kjøp dem med spiler. Det kan hindre melkeproduksjonen. Under graviditeten bør du heller ikke bruke bh med spiler pga utviklingen av meklekjertlene.

- kjøp en bh som er lett å hekte opp og igjen. Jeg har en jeg kjøpte før jeg visste bedre som er slik at jeg må bruke begge hender for å lukke klaffen igjen - udugelig. Kjøp de som kan åpnes og lukkes med én hånd.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har kjøpt to til nå, kjøpt på lindex, kostet ikke mer en 169 pr stk, er uten spiler men med litt foring (ikke puter eller noe men ikke helt tynne heller).

Kommer til og gjøre som hun over her sier, bruke de "billige" til melka har kommet og slikt og heller gå for noen litt dyrere til seinere.

Men de jeg har kjøpt nå sitter kjempe godt, kjøpte en cup størrelse større en jeg bruker nå..

Skrevet

Kjøpte Triumph sin til 299,- i forrige uke. Utrolig behagelig å ha på, og uten spiler. Prøvde den utpå min egen bh, og klarer å få plass til to ammeinnlegg i hver cup i tillegg. Så da regner jeg med at den passer når melka kommer. Kommer ikke til å kjøpe flere ammebher før junior kommer. Har gått opp 1 bh str gjennom svangerskapet til nå.

Skrevet

Kjøpte på www.hm.com til 79,-

Helt geniale til meg hvertfall =)

Men jeg har ikke 300 kr til å bruke på bh, da.. Så heldig vis for meg så var de fra hm helt supre. Fine å se på er de også =)

Skrevet

Godt spørsmål! Jeg har til nå gått opp fra 75b til 90D! -Har ikke lagt på meg mer enn 10kg (har 6uker igjen). Gudene veit hvor store de kommer til å bli når jeg er "ferdig".

-Gjør nok som en over, kjøper et stk billig... så heller skylle den opp hver kveld....

Skrevet

For dere som tenker på 1 billig BH, så vil jeg bare si at etter min erfaring bør man ha 2, mange lekker såpass mye at den må vaskes, eller at en lekker slik at en må sove med den på om natta. Noen blir også så såre at de syns det vondt å ta BHèn av om natta.

Skrevet

Jeg sniker meg inn her fre bli gravid. Jeg gikk fra en liten B cup til en dobbel D. Hadde aldri trodd jeg skulle gå opp så mye. Jeg brukte mye i starten sånne nettingtruser som man får på sykehuset. Klippet bare opp bunnen. De var uunværlige for meg, for jeg var redd mine pupper skulle eksplodere, det var så vondt. Nettingtrusene var det eneste som ikke presset for meg, og jeg fikk skaffetmeg både dyre og billige bher. Dette gjalt jo bare de første par mnd selvfølgelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...