Gå til innhold

Soving på dagen. hvor skal han sove?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det er noen som sier at de ikke lar barnet sove i sengen på dagen fordi den er forbeholdt natten, men hvorfor det? hva er evt negativt med å la han/henne der på dagtid? grunnen til at jeg spør er fordi vi pleier å la han sove der når vi er hjemme. han sover bra i vognen også når vi er på tur og sånn. Ser en venninne av meg legger jenta si i vognen når hun skal sove på dagen også. men hvorfor? har det noe med hvor lenge de sover på natten å gjøre?at de ikke sover så godt i sengen? eller hva er det? bare lurer (om det er noe vi også burde tenke på)..kom gjerne med erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt sover i vognen fordi han liker best å sove ute. Begynte med vogge inne, men etterhvert skjønte vi at han sov best i vognen ute. Det er grunnen her i huset:-) Vet at når jeg var liten så sov jeg i senga mi på dagtid, og det gikk jo bra det:-)

Skrevet

vi har nettopp begynt å legge emilie i seng på dagtid, hun er 11 mnd nå.

vi begynte fordi vi merket at hun gjerne ville ligge mer på siden og magen istedenfor rygg, i i vognen må vi ha på henne sele så hun ikke faller ut når hun våkner..

vi lot henne sove i vogn fordi vi var redd for at det skulle forstyrre nattesøvnen sin, jeg veit ikke helt hvorfor vi tenkte sånn men sånn ble det. hehe..

hun sover veldig fint i seng om dagtid og det er ikke noe tull på natten heller.

Skrevet

Vi bytter på. Av og til vil hun ikke roe seg i senga, så da blir det vogn og tur.

Storebror var så vant med senga si at han ikke ville sove i vogn, og vi måtte være hjemme hver gang han skulle sove. Det ville vi ikke med lillesøster, så hun har bevisst blitt en vogn-unge, men nå har vi også begynt å bruke senga av og til. Går helt fin det.

Skrevet

Det høres jo ut som lillegutten deres fint finner ut av soving, så jeg synes dere skal bar efortsette slik dere gjør. Med førstemann hos oss var jeg veldig opptatt va å skilel klart mellom natt og dag - fikek aldri sove i sengen om dagen. Dette fordi ikke var veldig "god" til at sove om natten - hun hadde på en måte snudd døgnrytme fra fødselen av. For å hjelpe henen til å skjønne forskjell, var jeg "streng" på dette. Andremann sover like gjerne inen som ute, i seng elelr vogn - men hun har far fødsel vært veldig klar på natt og dag. Veldig greit å ha fleksibiliteten, synes jeg da.

Skrevet

Det anbefales på grunn av nattesøvnen.. Barna har jo litt lenger etapper på natta.. Det må skilles mellom natt og dag, så ungen vet at nå er det natt, så skal jeg sove lenge.. :)

Trenger ikke nødvendigvis å ikke la ungen sove i senga, men har du det mørkt om natta og lyst om dagen vet han forskjell.. Rutiner er uansett alfa omega :)

Skrevet

hos oss sover han som regel de to første lurene i senga si. pleier å trekke for gardinene også jeg da. men det blir uansett ikkie mørkt i rommet=P ellers kan han fint sove i vogna på tur, eller i bilen osv. men han pleier å sove mellom 1-2 timer i senga, og ikke fullt så lenge andre steder, fordi vi sjelden kjører eller går mer enn en time av gangen! har prøvd å legge han i vogna på verandaen, og da sover han max en time.. så derfor vi har valgt senga egentlig. der sover han best. men som sagt, så sover han andre steder og, dersom vi er i byen eller sånn!

dere kan nok helt fint fortsette sånn som dere gjør=) her har det aldri vært noe problem for han å skjønne at på nattan sover man lenge! han sover fra 19-07 =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...