Gå til innhold

9 dager til termin og legen min drar på ferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll i dag og fikk beskjed at legen mest sannsynlig drar på ferie neste uke. Hun forsøkte å ringe sykehuset for å be om jeg kunne få ta siste kontroll der. Men nei de hadde ferieavvlikling og ikke kapasitet til å ta i mot meg. Hva gjør jeg da? Skal jeg bare drite i kontrollen og håpe det beste ettersom det er så kort tid til termin da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tilgang til jordmor i din kommune går det jo an å ringe henne.

Skrevet

Hun må jo uansett ha vikar når hun skal ha ferie, så da kan du vel gå til han/henne?

Skrevet

Jeg hadde egentlig samme problemet når jeg var gravid i fjor og da ble jeg satt opp hos en annen lege på legekontoret. Jordmor var også på ferie, så det var ikke noe alternativ for meg. Fikk beskjed av jordmor at kommunen ikke hadde plikt til å sette inn vikar for henne (og så la hun til dessverre), men at legene må skaffe vikarer når de har ferie. Det normale er at de gjør som på mitt legekontor og hjelper hverandre når de har ferie.

Jeg fødte heldigvis et par uker før terminen, så jeg slapp å gå til kontrollene som var satt opp hos en annen lege. Ring legen din på nytt og gi beskjed om at de har plikt til å skaffe deg en time hos en vikar.

Skrevet

Hei!

Takk for svar. Joda, legen hadde en vikar. Jeg må ringe et legesenter et stykke unna. Problemet er at jeg har vært der før og liker meg heller dårlig der. Man må sitte leeeenge å vente og så er de superstressa når man endelig slipper inn... Men har jeg ikke noe annet alternativ så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...