Gå til innhold

9 dager til termin og legen min drar på ferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll i dag og fikk beskjed at legen mest sannsynlig drar på ferie neste uke. Hun forsøkte å ringe sykehuset for å be om jeg kunne få ta siste kontroll der. Men nei de hadde ferieavvlikling og ikke kapasitet til å ta i mot meg. Hva gjør jeg da? Skal jeg bare drite i kontrollen og håpe det beste ettersom det er så kort tid til termin da? Synes det er veldig uansvarlig av sykehuset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle fastleger plikter å ha vikar når de er på ferie, så det er nok her ansvaret ligger, ikke på sykehuset. Lykke til!

Skrevet

Min lege drar på ferie når jeg har fire uker igjen og blir da borte frem til dagen etter at jeg har termin,så jeg går de siste fire ukene uten lege. Ikke så mye å gjøre med det

Skrevet

Det er da vel ikke verre enn at du må gå til en annen lege??

Skrevet

Da hadde jeg såklart forlangt å komme inn til en annen lege. Siste ukene går man jo til kontroll hver uke, om du har 9 dager igjen er det klart du skal på kontroll!!! Du kan jo faktisk gå 2-3 uker over også.

Spør legen din hvem som tar pasientene mens hun ferierer. Ellers finnes det vel spes i fødselshjelp, gyn med videreutd i de fleste byer. Som også er privat praktiserende. Få time der!!

Skrevet

Både fastlegen og jordmora mi har ferie nå frem til jeg har termin. Jordmora ga meg nummeret til jordmora i nabokommunen, og hos fastlegen fikk jeg vite hvem som er vikar for han, så noe må da ordne seg. Jeg hadde ikke hoppet over noen kontroll, nei, ting kan skje fort. Men så har jeg hatt litt høyt BT også da, så jeg trenger vel litt ekstra oppfølging....

Lykke til!

Skrevet

De har vel turnuslege på legekontoret der, regner jeg med? Eller en annen vikar for legen din?? Da har du krav på å komme der, svangerskapskontroller skal vel være ganske høyt prioritert. Jordmoren min har ferie neste uke, men jeg har fått time hos en annen jordmor på samme senter, fordi man har krav på et visst antall kontroller.

Skrevet

Hei!

Takk for svar. Joda legen min henviste meg til et legesenter som fungerer som hennes vikar. Har vært der før og liker meg ikke der...Må alltid vente leeeenge og når man endelig kommer inn er legene superstressa. Men, men, har jeg ikke noe annet valg så får jeg bare gå da...

Turnusleger er noe dritt! Husker sist at de bare hadde turnusleger på helsestasjonen som skulle undersøke de nyfødte (så mye er de nye verdensborgerne verdt altså). Var ikke spesielt imponert husker jeg. Og senere traff jeg samme turnslegen på legesenteret jeg nevnte ovenfor. Jeg kunne mer enn ham følte jeg. Han måtte slå opp for å se om jeg kunne bruke paracet når jeg ammet :-0 Ga meg medisin som ikke hjalp og bare forlenget smertene. Jo, jeg har gode minner fra legesenteret som fungerer som vikar for fastlegen min... Æsj! Heldigvis ikke lenge til termin da. Får håpe jeg slipper å dra på kontroll.

Skrevet

ja for det er alltid noen som tar over for din lege, eller ett annet legesenter. men om du har 9 dager til termin, og alt har vært fint til nå med deg så trur jeg ikke det gjør noe med den ene kontrollen, jeg gikk til kontoll 2 uker før termin ingenting etterpå det.

og skulle det være noe så er det jo bare til å kjøre til føden:)

Skrevet

Både legen min og jordmoren min er på ferie, men jeg har fått time hos en annen lege til de er tilbake :-)

Har ikke vært hos denne legen før, men skal til henne i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...