Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er svært tidlig i graviditeten ennå, men jeg har forstått at man bør være tidlig ute om man ønsker fødeplass på Ullevål. Skal til første svangerskapskontroll i min 10. svangerskapsuke i begynnelsen av august. Menstermin er 8. mars.

Bør jeg søke plass før første kontroll, eller kan jeg vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det bør du absolutt. Venninna mi fikk avslag da hun søkte i uke 10. (ordna seg etter klaging) Du kan også søke selv, bare kontakt svangerskapspoliklinikken. Søkte pr email jeg, lenge før 1.kontroll, og fikk plass. Lykke til!

Skrevet

Søk med en gang, ikke vent på første kontrollen.

Etter det jeg har hørt her inne må du nesten søke før du vet at du er gravid ;-)

Lykke til!

Skrevet

Legen søkte for meg etter første kontroll, og jeg fikk plass på Ullevål uten problemer.

Skrevet

Legen søkte for meg etter første kontroll, og skrev at det var veldig viktig for meg å få plass på Ullevål. Heldigvis ble den innvilget. Jo tidligere du søker, desto sikrere er du.

Skrevet

Jeg søkte i uke 10 og fikk plass, men jeg har termin i november, da. Kan hende det er greit å sende dem en mail før det, siden du har termin på vårparten, tror det er større pågang da.

:-)

Skrevet

Du kan ringe og avtale plass selv, men de vil ha legepapirene så snart som mulig. Jeg gikk til privat lege i uek 5 kun for å få sendt inn papirene for å få plass. Hadde ikke time hos fastlegen før i uke 13.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...