Gå til innhold

Brystundersøkelse på legesjekk?????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på første kontroll for en uke siden. Legen sjekket alt. Tok GU, blodprøver, blodtrykk mm... Han tok også en full brystundersøkelse. Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, sant.. Det har ikke jeg heller!!

Liker han veldig godt, men jeg syns det der var litt merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hææ???? har jeg aldri i verden hørt om.. å jeg har mange mange venninner som har barn. gjerne flere. å ingen av de har hatt noe sånn undersøkelse.. merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne legen gjør alt han skal. Noen leger velger det bort. Men det må jo være en trygghet at han valgte å sjekke alt.

Det er mennesker her som ikke har fått sjekket nesten ikke noe når de har vært på førstekontroll så vær glad! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet og limt fra babyverdens: Hva skjer på første kontroll?

 

Moren min forteller om brystundersøkelser, gjør de det enda?

 

- Det er ingen grunn til å undersøke brystene rutinemessig under svangerskapet. Brystenes størrelse eller utseende har ingen betydning for amming.

 

http://www.babyverden.no/templates/Article____27506.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde brystundersøkelse og legen jeg går til er veldig nøye og flink.

Synes ikke det var rart i det hele tatt.

 

Jeg er litt usikker på hvorfor de gjør det men det første fornuftige som slår meg er å sjekke at vi ikke har kuler som ikke skal være der, veldig avvikende utseende på brystene osv..... Dette er jo det samme de sjekker ved brystkreft-undersøkelse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min første kontroll nå sjekket legen min brystene. Sikkert for å kjenne etter eventuelle kuler og slikt som ikke skal være der. Under mitt første svangerskap ble dette også gjort. Da av en annen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har gjort jobben sin!

 

Når man går til første kontroll bør man få sjekket alt som er i forandring, d.v.s. livmoren/magen og brystene. Brystene kontrolleres for å være sikker på at det ikke er noe unormalt der, som kuler. Det er ikke alle som gjør denne undersøkelsen så du bør være glad for at du har en så ordentlig lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg opplevde det,syns det var helt ok,i og med at jeg syns det er vanskelig å undersøke de selv. tror dette er er en prosedyre de har begynt m når det er kvinner rundt 30 år og oppover.....ikke vet jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på svangerskaps skjema du tar med til hver kontroll, så ser du at det er en rute med brystundersøkelse som legen må krysse av, samme som GU.

Hvis ikke legen gjør det så gjør han/hun ikke jobben sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...