Kulå Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Tenker da på å kutte ut matvarer som melk og mel(hvete). Eller andre tips.
godiva med 3 gull Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Det første du burde gjennomføre er null sukker. Hovedregel er vel null sukker og mye grønt!! Min venninne har 3 med diagnosen og hun har gjennomført dette (ingen medisinering på noen av dem) STOR forskjell.
togutter-08og10 Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Ja jeg er enig om at lite sukker i kosten er viktig. Men ikke kutt det helt ut, da kan man få sukkerkick og ha veldig lyst på det. Alt med måte er lurt tror jeg. Variert kosthold med mye frukt og grønt, fiberrikt brød etc. er fint. Barn spiser mer frukt og grønt hvis det er delt opp og lagt på fat. Ser dette veldig godt når vi deler frukten og serverer det på skolen. Vi har sluttet med kosetimer på skolen med masse godteier og serverer heller mat og frukt ved avslutninger etc.
C@milla *EMIL* Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har en liten gutt i slekta som ble vurdert meldt opp nå som 4-5 åring for ADHD. Han kom seg faktisk som et under av å kutte ut melk.. rare greier, for ungen er helt forvandlet altså. Dette er vel ikke en av de mest typiske matvarene å prøve med, men forsøk du..tror det kan være lurt. Det er vel bare noen få som reagerer positivt på matendringer, men jammen bra for de som gjør det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå