Gå til innhold

Dere som leier leilighet og bare lever på OS og barnetrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere dere?

Hvor mye har dere i leie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3000 i leie, vi klarer oss superdubert. PS du får hjelp til husleie også.

Skrevet

Jeg har ca 12 i måneden , klarer jeg å betale en leie på 5500 + mat og div?

Har ikke så masse regninger

Skrevet

Vet du... jeg lever faktisk ganske godt på os. Men jeg kjøper lite klære. Dvs jeg kjøper dyre klær som holder i årevis. Du vil klare deg helt fint. Også er det jo en forbigående fase. Du får støtte til deler av din leie også. Klem fra meg.

Skrevet

Men det er det at jeg har ingeen møbler.

Bare seng, kommoder og en liten sofa + bord.. + møbler til mini da.

er så usikker .

Skrevet

Kjære deg...

Du kan ikke forvente å kunne utstyre et designer hjem på OS. Men det holder HELT FINT!! Fretex selger brukte soffaer. Ellers er det ingen som stuper av å måtte sitte på krakk noen måneder til du har spart opp til slike, litt større ting. Jeg kan fint spare noen tusen i måneden på os. Til tannlege, møbeler osv. Ikke noe problem, men senk kravende en smule da...

Skrevet

I tillegg til OS og barnetrygd så har du sikkert krav på bostøtte og barnebidrag. I en liten periode levde jeg bare på dette. Hadde ca 14 000kr i mnd da. Det var litt knapt men det gikk. Betalte 4000kr i husleie.

Jeg hadde heller ikke noen møbler da det ble slutt mellom meg og pappaen til barnet mitt. Jeg gikk i banken og fikk et lån på 60 000kr. Da fikk jeg kjøpt meg en bil og alt av hvitevarer og møbler. Betalte 1500kr i mnd på det og det gikk bare helt fint:) Det du får sikkert et lite lån i banken om du trenger det.

Skrevet

til anonym 18:20 :

Skrev jeg at jeg forventa å få ett designer hjem? NEI!

Og senke kravene en smule? Ehh..

På hvilket grunnlag kan du si at jeg skal senke kravene mine?

Skrev at jeg var usikker på om jeg ville klare det, siden jeg så og si ikke har noen møbler.

Skrevet

Mener anonym 18:12 ..

Skrevet

Mente ikke å være frekk. Men la oss ta f.eks. den generasjonen som flyttet sammen på 50 tallet. De hadde ikke alltid råd til soffa første året. Og ting som det går det fint ann å leve uten en stund. Slapp av, senk skulderne, dette går bra.

Skrevet

Masse gratis og nesten gratis møbler på finn.no, hvis man henter selv. Men seng, kommode, sofa og bord rekker et stykke, da.

Skrevet

OS er overgangsstødnad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...