♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Var på legevakta med gutten for noen uker siden. Han hadde øyekatarr. Nå har vi fått en regning på 147 kroner. 97 kr i forbruksmateriell og 50 kroner i girogebyr... Har vært til legen og legevakta med han flere ganger før, men har aldri fått regning før... Skal man få det? 97 kr i forbruksmateriell og alt hun brukte var 3 bomullsdotter for å tørke av øya hans....
Northernlights Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Ring og spør =o) Kanskje det var en privat klinikk? Bomull er dyrt, men den prisen var stiv,ja.
Sjokoladekaka Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Det er sjølve legetimen, og medisin på blå resept som er gratis for barn under 12 år, ikkje forbruksmateriell og slike ting. Ei heller medisin på kvit resept:)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har aldri betalt så mye som en krone hos legevakt/lege med noen av mine. Så det må vel være feil. De har brukt div utstyr og fått resept (hvit) men jeg har ikke betalt noe...
twoboys & a girl Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 måtte betale en egenandel da elste sønnen fikk opperert inn dren i ørene.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 For det første er det barn under 12 år som det er gratis legetime for. For det andre; forbruksmateriell inngår IKKE i en slik ordning, dersom du ikke har betalt for det før er grunnen at det rett og slett er blitt glemt å ta betaling for det eller at dere ikke brukte noe materiell.. For det tredje du får ikke medisiner på hvit resept gratis på apoteket selv om barnet er under tolv år, det gjelder kun blå resepter. For det fjerde; Hvis du har bestilt en legetime på forhånd til barnet ditt og ikke dukker opp på den må du betale for legetimen, dette gjelder også dersom du har frikort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå