Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rogaland, hvordan det? du da?

Skrevet

Akershus.

Så vi er nesten like langt på vei, og at du også har diabetes. Tenkte det hadde vært morsomt å blitt kjent hvis vi var fra samme område. Men det var ganske langt i fra... hehe

Skrevet

ja det hadde jo vært kjekt, men ja..litt langt borte ja..heheh:)

Men hvordan går det me deg å din diabetes? Min er nokså grei. Et par ganger om dagen er bl.sukkeret rundt 9-10, men ellers bra. Våknet i natt, og bl.sukkeret var da 1,9. Ble litt skremt da ja, for jeg kjente det ikke så godt. Er nok siden verdiene ligger lavere nå enn ellers.

Klem

Skrevet

Jeg har ganske lave verdier i utgangspunktet, er akkurat innenfor grensen for hva som er diabetes. Merker at blodsukkeret bruker lengre tid på å komme tilbake til normalen nå, at det ligger litt høyere hos meg, etter jeg ble gravid. Et par timer etter måltid ligger det gjerne på litt over 7.

Hvor ofte måler du da? Jeg skal tilbake på neste kontroll 14. Fikk beskjed sist (for en uke siden) at jeg skulle måle to ganger i uka, men at da skulle jeg måle flere ganger i løpet av dagen.

Skrevet

7 etter måltid er jo veldig bra. Bruker du insulin da? Jeg har type 1 og bruker hurtigvirkende til hvert måltid og langtidsvirkende morgen og kveld. Jeg måler bl.sukkeret ca 9 ganger om dagen, så det er en fulltidsjobb nesten...

Synes det er en utfordring å holde det i sjakk hele tiden. HbAiC verdiene er heldigvis fine, ligger på rundt 6, og det er bra!

Tar du insulin?

Skrevet

Nei, jeg tar ikke insulin. Trenger ikke å ta noe medisiner foreløpig, iallfall. Det ser ut til at det er type 2 jeg har. Det ble oppdaget tilfeldig i påsken, så det er ganske nytt for meg å ha diabetes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...