Gå til innhold

Skille tante-symptomer fra gravid-symptomer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Undrer meg når alle skriver om de tidlige gravidetets-symptomene.. For meg er det som å høre om sympotmer før mensen.. ømme pupper, sjokoladesug, murringer, vondt i korsryggen, såre brystvorter, oppblåst mage, humørsvigninger, kvalme, utflod, trøtthet osv osv.. Jeg er sånn hver eneste måned.. og for meg kalles dette bare PMS! Da jeg ble gravid sist hadde jeg ikke et eneste av disse "tidlige" symptomene.. mangelen på ømme pupper og murringer og oppblåstheten var for meg symptomer på graviditet. Det er jo rart hvis de tidlige graviditetstegnene skal være de samme som PMS-tegnene fra naturens side. Trror dere ikke det bare er sånn at man "innbiller seg" at disse tingene har noe med graviditet å gjøre? Og man kan ikke bare slå fast at det eneste sikre tegnet på graviditet er opphørt mens? og først ETTER dette kommer symptomene som kvalme, trøtthet osv.. (jeg fikk kvalmen fra fem-seks uker..) Jeg tror ikke noe på at man en uke før IKM kan "merke" at man er gravid. Jeg har IKM onsdag, og testet (negativt) lørdag (skulle på fest) og tror ikke på at jeg er gravid selv om jeg har alle disse symptomene over.. Kastet til og med opp i dag tidlig, men tror det er mild omgangssyke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig individuelt hvilke symptomer man har og hvor tidlig man får de.

JEG tror ikke på at det bare finnes en type symptomer for PMS/TR og en type for gravid og at ingen av disse sympotmene kan være like.

Skrevet

Dette er veldig individuelt. Vet om de som har hatt flere symtomer ganske rett etter el, og de som ikke har hatt symptomer i det hele tatt. Det er jo ikke alle som har så sterke pms-smerter heller ,og da er det kanskje lettere å skille de.

Skrevet

Men det er jo det som er med et svangerskap, det er jo akkurat som å gå å vente på en mens. Derfor mange ikke planlagte svangerskap blir sjekket først en stund uti graviditeten, for det r faktisk sånn.

Jeg fikk så såre pupper når jeg gikk gravid første gangen at jeg nesten gråt og drømte om bomull foran dem for å lindre dem, jeg tissa og tissa og tissa og tissa, å jeg var 100% sikker på at det var mensen som kom. Så jo menssymptomer er veldig lett å forveklse med at mensen er på vei, enste måten å skille på er vel at du går vel ikke å venter på mensen i en evighet ;)

Skrevet

For å si det sånn så hadde jeg mer "graviditetssymptomer" de siste mnd når jeg fikk mensen, enn denne gangen da jeg faktisk er gravid. Symptomene denne gangen er slik som mensen symptomene mine alltid har vært (før de månedene jeg begynte å tro at jeg kanskje var gravid). Denne gangen satt jeg klar til å springe på do, da jeg trodde mensen var rett om hjørne. Har hatt en vond mage helt siden midten av forrige uke. Men da ingen mens kom tok jeg en test som var positiv noe som var veldig overraskende. For den mnd jeg minst venter det da blir jeg gravid.

Skrevet

Det er nok veldig individuelt dette. For meg så er PMS-symptomene og graviditetsymptomene helt like. Bare litt sterkere ved graviditet. da jeg var gravid med lillegutt så tok det lang tid før jeg testet, rett og slett fordi jeg var 100% sikker på at mensen var rett rundt hjørnet. Det var mannen min som begynte å lure da jeg våknet en morgen med "omgangsyken", da hadde jeg sagt til han i 3 uker at nå kjente jeg mensen kom snart. Jeg blr jaget på badet og oppdaget lettere sjokkert at jeg var gravid. det var veldig ønskelig, men ikke forventet i det hele tatt! Jeg hadde uregelmessig syklus, og uteblitt mensen var ikke noe symptom jeg hang meg opp i;o) Så vi er nok forskjellige alle sammen:o)

Skrevet

Det kan nok gå litt over stokk og sten her inne ja, men som de andre sier det er individuellt og den ene kan ikke sammenlignes med den andre.

Jeg for min del har hatt mest symptomer etter jeg mistet enn mens jeg var gravid. Sist pp hadde jeg tilogmed liten blødning og neseblod...

Kroppen er en merkelig ting spesielt hvis man følger med...sånn som vi gjør....at en god del er innbilt vet vi vel alle....men sånn er det bare...tro kan flytte fjell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...