Gå til innhold

sikkert teit spm men ang permisjon og mulig planlagt ks...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har termin 18.aug-08 men pga seteleie og en skillevegg i livmoren så blir d mest sannsynlig ks (14dg-3uker før) viss ungen ikke snur seg...

hvordan blir d da med permisjon, skal jeg ut to-tre uker før da egentlig eller hvordan blir d???

føler meg helt lost...

for jeg har tenkt å sykemelde meg nå for jeg sliter med dårlig rygg og fysio og jm sier jeg bør ta d med ro nå fremover...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved planlagt keisersntt begynner permisjonen tre uker før dato for keisersnitt. Du må legge ved bekreftelse på keisersnittdato.

Skrevet

men jeg har jo allerede levert papirene mine og planlagt ks blir ikke bestemt før UL den 16.juli....har termin 18.aug da...hmmm

Skrevet

Kan du ikke ettersende papirene ang KS da kanskje? Har ikke gjort dette før så er ikke sikker, men det er jo slikt som må gå ann, det er vel en del av oss med planlagte KS-er?

Skrevet

jeg bare tenker at d er litt kort varsel for arb.giver viss jeg plutselig skal gå ut i permisjon to uker før jeg egentlig skal....spes i mitt yrke som er sykepleier og har ansvarsvakter og spes nå når d er sommerferie...

jeg aner ikke...men skal høre litt med legen om han evt vet noe om d...kommer til å sykemelde meg uansett så får vi nå bare se d an...

Skrevet

Du har krav på permisjon 3 uker før nedkomst og med keisersnitt er jo dette lett å regne ut. Bare gi beskjed til nav så fort du har fått datoen.

Poenget med permisjon før ungen kommer, er jo nettopp å samle krefter og gjøre seg klar - regner med at det ikke er like lett på jobb i helsevesenet om sommeren ;-). OG: Hvis du ikke tar ut disse permisjonsukene, får du dem ikke igjen etter fødselen. Ikke tenk på jobben - det er ikke ditt ansvar!Lykke til!

Skrevet

Det er jo ikke verre enn at du er sykemeldt frem til perm heller da.

Det går jo ut på ett for arbeidsgiver hva du er.

Om du får en ks dato kan du gi beskjed om ny permstart dato.

Du taper jo ikke noe på å gå sykemeldt i stedet.

Håper du kan få ks litt nærmere termin enn 3 uker før da Lengst mulig tid i magen er jo best

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...