Gå til innhold

Kan barnefar flytte inn i hus på samme tomt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt alene, og barnefar skal flytte ut. Jeg har to hus på tomten (jeg er eier), og det ene står tomt... Kan jeg bo i det ene, og barnefar i det andre - blir jeg allikevel regnet som alenemor?? Eller må barnefar flytte lenger bort eller i noe som ikke er mitt?? Kan Nav legge seg borti dette? Vi har ihvertfall lyst til å prøve å se om det fungerer for oss.. Vi vil jo begge to være i nærheten av barna. (pga hans jobbing er vi enige om 60-40) Blir det for "nært" kan han jo flytte ett annet sted...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er regler for hvor tett man kan bo. tror det er om man bor i samme blokk med mindre en 8 leiligheter. hm.. lenge siden jeg har lest på dette merker jeg. men det er i hvertfall regler på det. men om dere snakker med nav om saken så kan det jo hende at de forstår,

Skrevet

Usikker siden du står som eier. Den vanlige regelen ellers er ar der må være mer enn 4 boenheter i rekkehus/blokk, for at en skal bli regnet som enslig, dersom begge bor i samme komplekset.

Skrevet

Snakk med NAV og si det som det er, høres flott ut at dere virkelig vi forsøke dette! Imponerende:)

Min mann eier leiligheten exen bodde i etter bruddet, men det var jo ikke på samme tomta - og det gikk jo bra.

Så håper dere finner en løsning som passer for dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...