Mariamsen Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg er 34. uke på vei og skal til jordmor nå på tors. Er det henne jeg skal spørre om jeg kan få vekstestimering? Sett på noen tidligere innlegg her hvor flere har vært på det? Er det for alle? Hmm...
lillespire08+10 Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Dette lurer jeg også på! Synes det er så mange debatter rundt babyens vekst/ vekt, at jeg lurer på om det er normalt å måle dette hvis alt er normalt??
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Dette er vel ikke vanlig å sjekke dette så lenge alt er som normalt. Jeg gjorde det ikke i forrige svangerskap. Denne gangen gjør jeg det fordi det ble oppdaget vekstavvik under en ekstra UL, derav vekstestimering=)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Er ikke for alle nei.. Enkelte får det pga store unger tidligere eller små, høyt SF mål, svangerskapsforgiftning o.l.. Jeg var på kontroll for og sjekke hodeleie sist onsdag og da målte legen babyen men jeg fikk ikke vite annet en at hun var helt som hun skulle og ingen problem om hun skulle komme nå (ble sjekka for svangerskapforgiftning og er i startfasen så derfor sjekket de veksten og morkaka o.l for og se at alt var fint der).
løveprinsen <3 Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Tror ikke det er normalt for alle å gjøre dette nei. Hos meg ble det oppdaget på ekstra ul. Jeg hadde ekstra ul pga morkaka stengte for utgangen vet den ordinære. De ville se om den hadde trukket seg opp, så vi kunne utelate KS. Ble da oppdaget vekstavvik og jeg får dermed enda en ul. Sier joi ikke nei til det. Fødselsvekt ble estimert til å bli 3200. Synes ikke det er så lite jeg da men...
Mariamsen Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2008 Det er ikke for alle nei.... men jeg synes det er greit å vite at babyen vokser som normalt. Når man drar på kontroller hos jordmor, så kan ikke hun se om babyen vokser normalt. Symfysemålet som blir målt er ikke ensbetydende med normal vekst. Søsteren min fødte 1 mnd for tidlig, med helt normal fødselsvekt (3500 gram) og lengde. Da tenker jeg kanskje at det kan skje m meg og?? Og hadde de estimert henne til å føde til terminen, hadde fødselsvekten vært betydelig høyere...
Mamma til to tette Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Er vel ikke vanlig nei men JM min traff veldig bra sist så en erfaren JM kan nok ihvertfall følge med på det som er innenfor normalen.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Man får ikke vektestimering om det ikke er noe som tilsier at det er nødvendig, i og med at dette innebærer en ekstra ul, og det får man ikke fordi man har "lyst"... Jeg var på kontroll i dag grunnet litt småproblemer, og da gjorde hun samtidig en vektestimering. Nå er jeg kommet så langt at det er svært vanskelig å utføre, men legen gjorde et forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå