Smellt P. Tjukka Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Er det noen her hvor far har fått forsørger stipend fra lånekassen ? Har mor da permisjon med lønn ? Blir så fortvilet over lånekassen og NAV ....
mathildas_mamma Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Her har pappan forsørgerstipend Og jeg har permisjon med lønn Men det kommer jo litt an på hva man tjener, om man er berettiget til å få det
Axus' girlfriend Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 jeg får penger fra både NAV og lånekassen ja
Smellt P. Tjukka Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2008 Vi har fått avslag på søknad om foreldrestipend. Grunnen var at så lenge jeg har hele permisjonen , altså at far ikke har 50 % av permisjonen, så får ikke far penger ! Og jeg kjenner foreldre i samme situasjon som oss hvor far fikk 18 000 i forsørgerstipend . Hvorfor i h.....te får ikke vi ? Og i tillegg måtte vi sloss med NAV om at jeg skulle få pappakvoten ... pleier ikke bruke ordet urettferdig , men jeg føler vi blir så urettferdig behandlet her ! Føler oss straffet for at vi har valgt å få barn... Vi betaler like mye skatt som alle andre !
Smellt P. Tjukka Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2008 Hvor mye ca tjener du ? Til oss sa de at vi hadde ikke rett uansett hvor lite jeg tjente !
Axus' girlfriend Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 hm..det var da rart.!jeg har også hele permisjonstiden. Får penger fra NAV (jobb ved siden av studiene) og lånekassen (litt i underkant av 10 000kr). Samboer tjener sånn akkurat til at jeg får maks fra lånekassen. Jeg fikk automatisk fedrekvoten fra NAV siden jeg jobber under 50% stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå