Gå til innhold

tyngdefølelse nedentil. Andregangsfødende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 uker på vei med barn nr 2. Av og til kjenner jeg en kraftig tyngdefølelse nedentil. Det føles som om babyhodet presses mot skjedeåpningen. Akkurat som jeg har en ball mellom beina. Dette hadde jeg ikke ved forrige svangerskap. Ser at jeg er mer hoven nedentil også nå. Tyngdefølelsen kommer ofte etter jeg har båret lillegutt vogn eller liknende ut av bilen eller etter jeg har stresset. Andre med dette problemet. Jeg er hjemme med lillegutt på 2 år på dagtid og det er krevende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skyldes at bekkenbunnsmuskulaturen ble strukket sist. Sikkert lurt å trene den opp før neste fødsel så det ikke blir enda verre.

Men så var det å gjøre det. Så kjedelig.

Kjenner det litt igjen. Er også hjemme med 2 åring uten barnehageplass (i tillegg til full jobb inntil sist uke. Har nå ferie). Det går helt fint. Jeg har slitt med en del hoste i det siste, og da kjenner jeg trykk ned en del.

Skrevet

Jeg er førstegangs, men har også denne følelsen av og til. Jeg jobber som servitør og det er en veldig strevsom jobb siden jeg går hele arbeidstiden. Jeg spurte jm om denne fordi jeg følte ungen skulle komme ut en dag på jobb, og hun sa at dersom en f.eks hadde en jobb der en gikk masse ble det ofte litt press på bekkenbunnen, noe som gav den følelsen. Tipset var å sitte/ligge når jeg hadde anledningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...