lmb30 Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Samboeren min vraket bilen for en mnd siden, så vi måtte kjøpe oss en ny bruktbil veldig fort. Ettersom det var en gammel bil (95 mod) tenkte vi nå at vi skulle selge den for å kjøpe oss en nyere. Har en potensiell kjøper på den nå som vil gi 25000 kr for den. Men dumme dumme meg glemte å sjekke om det var heftelser på bilen da vi kjøpte den. Han vi kjøpte bilen av har en gjeld på bilen på nesten 200000 kr. Skattekreverkontoret har tatt pant i bilen, så vi har ikke lov til å selge den, og de kommer for å hente den snart. Hva gjør jeg nå?? jeg er så lei meg og så sint. Trodde man kunne stole på kontrakta hvor selgeren har skrevet at bilen er fri for heftelser. Jeg skal ihvertfall sjekke neste gang jeg kjøper bil om det foreligger heftelser på den. Har vært i kontakt med både politi og forbrukerrådet i dag, og de skulle hjelpe oss med å få hevet kjøpet.
Northernlights Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Huff, aldri stol på hva folk sier. Har væt borti det der EN gang selv. Kjøpte svogerens bil, og stolte jo på slekta..hehe..så skulle bilen selges, og det til en politimann. 1.april ringte politimannen til meg,og fortalte bryskt at det var heftelser fra forrige eier før oss.. Nyttet ikker fortelle mannen min at det var heftelser, og at han måtte ringe denne politimannen. Han trodde det var en av mine årlige aprilssnarrer!! Han ringte til slutt,da han så hvor fortvilet jeg begynte å bli..og det var sant. Heldigvis en enkel ting og ordne opp i for oss, og alt gikk fint. Forglemmelse av svoger, så det var aldri gjort med vilje. Håper dere får heva kjøpet!
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 æsj...det ordner seg nok....pleier vanligvis å gjøre det slike saker... Kjipt er det selvsagt.....skal kjøpe bruktbil vi også...kjøpte dere privat? Vi skal bruke forhandler, men sikkert lurt å dobbelsjekke uansett.
~sjiraff~ Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Atår det i kontrakten at bilen er fri for heftelser og det ikke stemmer så skal det jo ikke være noe problem å få heve kjøpet iflg. loven. Da er jo ikke kontrakten oppfylt av selger. Dette ordner seg helt sikkert )
Northernlights Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Vi har forresten en Buick Lesabre til salgs!! 94 modell, med all automatikk du kan tenke deg, og termostatstyrt aircondition. Vi skal bare ha 1400 dollar for den =o) ( ca 8000 kroner) Men det er sikkert dyrt å få den over dammen..
LizzyG Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Det er ikke så dyrt å få den over vannpytten, men det som er dyrt er når staten skal ha alle avgiftene på den. Den er vel garantert bensin og har litt power i seg?
Northernlights Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Ja,det er bensinbil,men synes ikke den bruker mye. Ordentlig god å kjøre er den også. Mannen min kommer til å bli ute av stand til å kjøre en eller annen gang,kanskje i nær framtid,så vi trenger ikke to biler.
LizzyG Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Her har enkelte fått angst for bensin så det koster en formue med avgiftene:) Har det skjedd noe med mannen din siden du tror det i nær fremtid?
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Enda værre er det om ikke akkurat den bilen er testet her til lands..... Med akkurat den type motor og utstyr osv. Da blir den rett og slett ikke godkjent. En her gjorde den tabben. Han ga opp. Først kjøpte han bilen billig, så kom alle avgiftene, så i tillegg denne kræsjtesten som manglet. Han måtte rett og slett ha kjøpt en helt likens bil, og latt de testet den, skulle han fått godkjent den han hadde kjøpt seg. Kjøpte seg en annen bil han.
Northernlights Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 Ja, bensin er dyrt her også nå. Ikke så dyrt som hos dere, men dyrt i forhold til inntektene er det iallefall. Han er ufør pga nakken.Har operert for lenge siden, så han kan ikke snu nakken som vi vanlige kan (metall i to disker). Og helsa har heller gått nedover enn opp.Derfor.
LizzyG Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 Så trist å høre:( Håper dere klarer å leve et tilnærmet normalt liv for det da. Forresten, er du kjent i Arizona? Min søster skal bo i 1 år på et sted som heter Queen Creek og ligger 50 min utenfor Phoenix (mot øst tror jeg)
Northernlights Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Vet bare at det er kjempevarmt der ;o) Søsteren min var gift med en derifra for mange år siden, og hun har vært der. Det var så varmt at mannen hennes plagdes med neseblod.
LizzyG Skrevet 30. juni 2008 #13 Skrevet 30. juni 2008 Eller vertsfamilien hadde flyttet til Chandler nå fikk jeg vite. Har bare sett på tv derfra, og det var visst ofte at det var 40 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå