Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Skal på sykehuset i morgen for å gjennomføre disse tingene. Til dere som har gjort dette: Dro dere alene til sykehuset eller ble mannen med? Jeg er gift med en kar som har fryktelig mye å gjøre på jobben nå før fødselen. Bør jeg be ham om å bli med, eller er det greit å dra alene?
løveprinsen <3 Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har en mann i samme situasjon. Mye jobb nå i sommer. Skal inn til vekstestimering om noen dager og han har ikke sjans til å være med. Tar med ei venninne jeg, så er jeg iallefall ikke helt alene. Gutten min satt også i seteleie og det ble snakk om vendingsforsøk. Jeg sa til han at om det ble aktuelt ville jeg ha han med, da jeg har hørt at det kan være litt ubehagelig. Det syntes han var en grei deal. Han er med der hvor jeg føler jeg trenger han og det er jo veldig greit da.
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Hei Nemo, er de redd for at gutten din skal snu seg rundt igjen? For han lå vel med hodet ned da du var på UL i forrige uke? (Ref. pm Da min snudde seg, begynte hun å snurre rundt og rundt. Problemet nå er at hun tilstadighet vender tilbake til seteleiet, selv om hun 1-2 ganger i uken er i hodeleie... Tullejente! Over til spørsmålet mitt: Mannen min stiller absolutt dersom jeg ber ham om det eller han har lyst til det. Men dette har jeg aldri gjort før, derfor lurer jeg på om det er noe han "burde" få med seg?
løveprinsen <3 Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Tror han må kjenne på det selv jeg. Noen synes det er noe å ha med seg, mens andre ikke. Tror det er viktigere at du ikke føler dette er noe du må gjøre alene om du ikke vil det. Tror ikke dette er noe han "burde" få med seg. Den ordinære ul er noe han "burde" få med seg. Huff... ble litt knotete skrevet dette men, skjønner du hva jeg mener? Tror ikke han "går glipp av" noe spesielt om han ikke blir med. Over til seteleie: Er litt redd for at han snur seg igjen ja, men legen mente det var lite sannsynlig. Håper det stemmer. Kjennes ut til at han ligger med hodet ned ennå iallefall. Er annerledes bevegelsesmønster nå enn da han lå i sete. Tror han snudde seg kvelden før jeg var inn til kontroll. Han ville vel oppføre seg eksemplarisk for legen tenker jeg..hehe... Blir spennende for deg i morgen da. Får håpe hun også snur seg. Har jo litt tid ennå.
2 fine små Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Bekkenmaal tok jeg alene, men i etterkant maa jeg si at det var veldig spesielt, litt saann akrobatisk og man maa virkelig ligge riktig paa millimeteren, for at roentgenstraalene skal treffe riktig, saa ingen dum ide aa ha med noen. Det er ogsaa en linjal paa et vis, som man staar over, over skrevs paa et vis og jeg maatte staa saann lenge. Selv syntes jeg det gikk fint, men man er jo litt foelsom paa slutten og reflekterer over saa mangt, saa ingen dum ide aa ha med noen. Ved vekstestimering var mannen min med, for det var paa overtidskontroll, og vi hadde tid og bare dette a konsentrere oss om. Denne gangen tar jeg med pelvimetridokumentene fra forrige gang, og satser paa at de holder. Til vekstestimering gaar jeg alene, mannen min har ikke anledning og jeg synes det er helt i orden aa gaa alene jeg. Det er leievurdering og vekstestimering jeg skal til samtidig da. Setebarn sist og setebarn igjen, hu hei hvor det gaar. =o)
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Hei Femina, jeg har lest i en annen tråd at du ikke kvier deg for å føde i sete igjen. Jeg gruer meg ikke for å evt måtte føde i sete, men er ikke så begeistret for muligheten for keisersnitt. Satser egentlig på at det er plass nok til en liten tulle, men dersom hun er litt for stor - og jeg er litt for liten... Uff, jeg håper hun har så god plass inni der at de klarer å snu henne etter at fødselen er igang. Dette er 3. fødselen min på under 5 år, så hun har det ikke så trangt som 1.mann hadde Jeg ytret ønske om at mannen skal være med i morgen, og da stiller han uten diskusjon. Så nå håper jeg på at han føler han er til nytte for meg, og at jeg ikke "kaster bort" tiden hans.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Hei mamsen! Ser du har lest den andre tråden om seteleie. Ville bare si at jeg synes det var veldig godt å ha med samboeren på vendingsforsøket vi gjorde sist fredag. Særlig siden de måtte gjøre meg oppmerksom på at det var en mikroskopisk sjanse for at vendingsforsøket kunne bli et keisersnitt der og da (skjedde visst to ganger på Riksen i fjor!) Hos meg ble det vanskelig å få snudd, men håper det går bedere for deg. Hørt om flere vellykkede forsøk! Ikke så veldig vondt synes nå jeg, men ubehagelig ja når barnet lå på tvers..... Pust godt så du klarer å slappe av. Selve vektestimeringen og bekkenmålingen var jeg alene på, og skal til kontroll og samtale på poliklinikken på torsdag, også alene. Fikk svar på bekkenmålingen i dag: Jeg hadde veldig godt bekkenmål, så det er "bare" å føde i seteleie for min del :-) Jeg gleder meg over det, for keisersnitt vil jeg helst slippe! Er lovet epidural tidlig i forløpet, så jeg håper det ikke blir altfor ille. Samboeren min blir med på det jeg ber ham om, men siden jeg vet hvor vanskelig det er i forhold til jobben, så er det mye jeg gjør alene også. Føler ikke det er så ille å gå alene, vi diskuterer jo oss i mellom hjemme.Viktigst er at vi er enige om avgjørelsene, og at ikke jeg tar dem alene, selv om det er jeg som har mest kontakt med jordmødre og leger. Tvi tvi i morgen, jeg krysser fingrene for deg!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 ÆSJ, Tullejente! Var på KK i dag, hun sitter med rumpen godt plantet i bekkenet og er blitt estimert til litt over gjennomsnittet i vekt. Hun har jo veldig god plass der inne, så jeg håper jo at hun vil snu seg. Etter å ha lest hva andre sier om hvordan estimering foregår, ble jeg veldig forundret i dag. Legen tok bare UL. Dårlige bilder gjorde det litt vanskelig for ham å ta målene. Hun sitter bl.a med hodet oppunder ribbeina mine, da ble det ikke lett å måle hodeomkrets. Og fordi hun sitter så godt i bekkenet, klarte han ikke å måle bekkenstørrelsen min. Men vi satser på at det går greit likevel. Jeg spurte om de ville prøve på utvendig snuing, men da sa han at: "Nei, det har vi sluttet med her på KK i Bergen. De gjør det andre steder i landet, men ikke vi." Er 37 uker i morgen, skal tilbake om 14 dager. Nå skal jeg virkelig jobbe med både metode 1 og metode 2 i tiden fremover c",)
løveprinsen <3 Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Hei igjen mamsen. Du har tullejente og jeg har tullegutt. Var hos jormor i dag og han har sannelig satt seg på rompa igjen. Grrr... Skal tilbake for sjekk neste uke og har han ikke snudd seg da, blir det nok vendingsforsøk. Grrr....
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Huff, for noen tullebarn Håper det går greit, og at de uansett får snudd ham fra utsiden. Legen fortalte meg at de har sluttet med å vende babyene fordi det har vist seg lite effektivt. Bare i havparten av tilfellene får de det til, og i havparten av de tilfellene der de får det til, veder barnet tilbake til sittestilling. Men jeg skulle gjerne ha prøvd likevel, kan jo hende at man har flaks Men uansett hvordan, så er vi garantert at de kommer ut på en eller annen måte c",) Tvi, tvi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå