Gå til innhold

Menstruasjonsbeger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som tipset meg om dette, skal ha tusen takk!! :-) Helt genialt! ingen stress å bekymringer om lekasjer ol.. Bare så bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe å satse på? Har ikke hørt så mye om det

Skrevet

For meg er d noe å satse på :-) ik hørt om d før selv... en fins oppfinnelse visstnok :-) koster litt penger men sparer d når man ikke bruker penger på bind el tamponger.

Skrevet

Miljøet spares også.

Tenker på om jeg skal bestille det, men er ikke sikker enda.

Skrevet

Få høre mer! Finnes det en nettside med info? Hvor får man tak i det? Hvordan fungerer det?

Skrevet

genialt! jeg skal også prøve dette!

Skrevet

Hmmm.... jeg så at de på "Bleiebodens" side også solgte desinfiserende våtservietter, pakket enkeltvis, til å rengjøre denne "koppen" med.... Blir ikke spare-miljø-argumentet litt tynt da?

Skrevet

blir det ikke mye klin og søl på vei ut, og når den skal tømmes da?

er den sikker, uten lekkasje?

har lest at den kan vaskes i oppvaskmaskinen og...men det er vel kanskje lettere vemmelig vaske "tampong" sammen med bestikk? hehe

Skrevet

Anonym 14:57

De fleste vil nok vaske denne i vasken eller noe slikt, og kanskje kun bruke vaskeserviettene når dem er ute på tur. Det er noe helt annet enn å bruke 6 bind pr dag i 5 dager. Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil det være mer miljøvennlig å bruke mensbeger enn å bruke bind/tamponger.

Jeg har bestilt, og gleder meg til å prøve. Bruker tøybind fra før av.

Skrevet

hi her..

har ikke opplevd at d blir klin o søl når jeg har tatt den ut... alt ligger i koppen da :-) og holder du den rett så renner d ik ut. Syns personlig d er mye klin mtampong, og foretrekker denne. Nå skriver jeg ikke denne tråden for å overbevise alle andre om å kjøpe en slik... gjør d om du vil :-) Er du skeptisk, så ik gjør d... mulig du går glipp av noe el ik.

Nå har ik jeg kjøpt slike steriliserings servietter, fordi normal vask av koppen m mye rennende vann og såpe gjør samme nytten.

koker den neste gang jeg skal bruke den.

Ville vel kanskje ik satt den oppvaskmaskina men d er fordi jeg ik normalt blander intimhygiene sammen m kjøkken hygiene :-)

Skrevet

Har ikke prøvd det selv, men ser jo veldig lovende ut!

Fant en nettside gjennom en bekjent www.divacup.com

Likte nettsiden bedre enn moon sin, men aner jo ikke om kvaliteten...

De har jo 2 str å, for kvinner som har født og ikke har født.... Kanskje litt kjekt her inne;)

Skrevet

Hva er risikoen for at den skal... *splæsj* ... falle ut? :-/

Bør man bruke dem i spesielt risikable situasjoner...? Ser for meg at jeg står der og holder foredrag, og så... :-(

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bestillte dette etter tips her inne, og i dag kom altså den perioden i måneden. Har akkurat satt den inn, men føler det ble feil, føler at jeg ikke fikk den langt nok inn. Hvor langt inn skal den? Kjøpte swlvfølgelig den størrelsen for de søm har født barn,siden jeg jo har født 2. men føler kanskje at den er for stor... Skal den utvide seg helt inni der, som en kopp eller skal den bare være sånn "den vil"? for den er krøllete inni der...

Skrevet

Syns det så ganske guffent ut, jeg... å ha avfallet som kroppen vaktisk vil kvitte seg men skvalpende rundt inni der...men, men, smak og behag...

Skrevet

ja det er noe med "avstøtt" kroppstemperert blod oppbevart inni kroppen....jeg klarer ikke helt tanken men har hørt om flere som er fornøyde og som sier det ikke er ekkelt....

Skrevet

Jeg er meget skeptisk men har bestilt i ren nysgjerrighet :-) Så er det vare å vente på mensen.

Noen som vet om det kan brukes sammen med P-ring (Nuvaring) ?

Skrevet

Altså.. Samtidig med P-ring mente jeg

Skrevet

Jeg har bestilt nå. Med tanke på å bruke om natten i første omgang.Ingen lekkasje forhåpentligvis. Slippe de klamme,krøllete bindene.

Skrevet

Det er forresten betydelig billigere enn bleieboden her:

www.keeper.com (billigere enn mooncup.uk etter det jeg fant ut)

enn på bleieboden. Og siden det blir under 200kr (inkl frakt) så blir det ikke toll eller moms i tillegg.

Skrevet

Begeret er genialt, særlig for oss som sliter med sopp/kløe og synes det er ubehagelig med bind om natta. Til dere som sliter med å få det på plass så pleier jeg å myke opp mitt under litt varmt vann før jeg bretter det dobbelt og smetter det inn!

Vi blør mye mindre enn vi tror under en mens, så koppen blir ikke full. Jeg tømmer og vasker min morgen og kveld, kan jo også gjøres oftere.

Skrevet

Dette var jo helt genialt. Jeg kommer aldri til å gå over til bind/tampong igjen.Var jeg som prøvde første gang i går. Det satt der det skulle og det ble ingenting søl. Komlet litt første gang i gårkveld da jeg skulle tømme den, men det gikk greit det og. Jeg anbefaler dere som prøver det første gang til å være alene på badet(uten unger/gubbe ol som ofte pleier å komme inn) de første gangene.

Å hjelpes, dette er jo som å komme til en ny verden, ingen stinkende mens mer... ingen bind jag ikke vet hvor jeg skal kvitte med når jeg er på besøk.

JESS!!

Skrevet

Til deg som lurte på hvordan denne er i forhold til nuvaring, det lurte jeg også på, men det går helt greit. Ingen problem. mensbegeret ligger ikke så langt inn som nuvaringen, dessuten har man jo somregel mens bare et par dager mens man har inne nuvaringen, jeg får i allefall mensen et par dager etter jeg tar ut ringen, og har den i 4-5 dager.

Denne måneden satt jeg inn nuvaringen samme dag som jeg fikk mensen(har hatt opphold fordi jeg var for sen å hente ny resept sist.) og det gikk helt greit det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...