venter nr 2 Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg skjønner ikke hvordan UL-terminen fastslått på obligatorisk UL på sykehuset i uke 20 kan avvike med 11 dager fra min fastlege,private UL-lege og "min egen termin".Jeg vet nøyaktig da siste mens var samt jeg hadde også såkalt festeblødning.Noen som kan forklare meg dette?Kan evt babyen "vokse" seg større og ta igjen veksten til "min termin?"
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Den obligatoriske terminen (altså den du hadde ved sykehuset) er lagt til de ukene hvor fostrene stort sett er av samme størrelse i forhold til svangerskapslengden, slik at det er statistisk sett skal være det beste tidspunktet å sette termin på. På tidligere og senere tidspunkt i svangerskapet, kan det være store individuelle forskjeller i størrelsen på fosteret, fordi de kan vokse veldig i perioder og mindre i andre. Så du bør vurdere på hvilke tidspunkt de andre UL dine har vært tatt, og heller slå deg til ro med at 11 dagers forskjell tross alt ikke er voldsomt store endringen. :-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 11 dager er jo ikke allverdens, altså babyen kommer jo når den kommer uansett;) Terminen er aldri sikker. De måler jo babyen og setter termin utifra dette. De kan ikke ta utgangspunkt i når vi "vet" at vi ble gravide. Jeg ble satt 3 uker tilbake på terminen min på målingene. Så det gjenstår bare å se;) Terminen er 5.oktober, men jeg tror den kommer i slutten av september. Det viktigste er at babyen kommer, noe den gjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå