mammatil4gull Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 dersom en av foreldrene har fult foreldreansvar for barna ... kan den da flytte utenlands med barna ... innen norden .. jeg trodde ikke det men ei venninde av meg mente på at ho kune det ...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 jepp det kan hun. men far kan kreve foreldreansvar da...
Sjokoladekaka Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Ja, ein kan flytte kor ein vil, også utanfor norden, så lenge ein har alt av foredreansvar aleine. Akkurat som at ein kan skaffe pass osv, heilt aleine, utan den andre forelderen si underskrift. Men krever barnefar foreldreansvaret, så får han det(i retten) dersom han er normalt oppegåande og ikkje farlig for barnet;)
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 http://www.paragrafen.no/?id=49 Vet ikke om denne er helt gjeldende lenger, for jeg fant en ting iallefall som ikke stemmer (samboende foreldre får automatisk delt foreldreansvar, det har vi fått på de to siste våre). Men det står noe om spørsmålet ditt her..
mammatil4gull Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2008 far kan det ja ... oj der kan man se ....ehgentlig litt sykt hele systemet for en kan da si flytte 50 mil inna for landets grenser men man kan da ikke flytte 5 mil over grensa uten at far kan kreve foreldreansvaret og få det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå