Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3 mnd, og han beveeger den ene handa litt mindre enn den andre. Han tar etter ting, men den ene er litt slappere.

Synes han gjør noen rare grimaser også av og til, jobber veldig med tunga.

Er så bekymret for alt mulig, og det plager meg sånn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med helsestasjon - jo tidligere man finner ut jo bedre!

Men jeg veit ikke om babyer er som oss, men jeg bruker jo min høyre hånd mye mer enn venstre da jeg er høyrehendt (hm....aldri skrevet det ordet!! -digresjon...)

Gutten min på 10 uker og har også en del (sjarmerende?) grimaser (han ser vel egentlig litt rar ut innimellom:-)) jobber også en del med tunga, men de fleste sanseinntrykk på denne alderen går jo gjennom munnen.

Lurt at du lufter alt du bekymrer deg for - hjelper å lette litt på trøkket!

Jeg er ingen lege, så kan jo ikke svare hverken det ene eller andre på spørsmålet ditt, - jeg merker bare på meg selv at jeg kan bli bekymret for det meste, selv om jeg veit i bunn og grunn at jeg ikke trenger det!

Skrevet

Tror ikke cp gir seg utslag på den måten uansett, men ellers som det skrives over er det svært vannlig at så små babyer ser litt "rare" ut - babyen min på snart 6 måneder kan også så veldig rar og merkelig ut når hun ligge rog babler og prøver ut alle kroppens funksjoner. Tungen er veldig viktig for de - både i forhola til spising og å lære å snakke, så mange babyer liksom "tygger" en del på tungen. Når det gjelder å bruke den ene handa mer enn den andre er også det vannlig - de øver en ting om gangen. Men er du urolig - ta kontakt med helsestasjonen elle rspør på en ordinær kontroll; de kan helt sikkert berolige deg!

Skrevet

Gutten min er flinkere med høyre enn venstre, han hadde favorittside og låsning i nakken og det henger sammen med det.

Han gjorde/gjør også mange rare bevegelser med tunge og munn.

Og han er helt normal.

Men siden du er urolig vil jeg anbefale deg å få helsesøster til å henviser deg til fyisoterapeut. Det kan jo også være låsning i rygg / nakke som gjør det, og jo før man får behandlet det jo bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...