Gå til innhold

Til dere som skal ta keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for sent å be om keisersnitt i uke 35?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt sykehuset og høre med dem, det kan hende du kan få en samtale time ang det raskt. :) hvorfor vil du ta keisersnitt?

Skrevet

Aldri forsent, men er jo avhengig av hva grunn du har om du faar det innvulget.

ta kontakt med Jm eller direkte med foeden og hoer med dem hvordan du evt skal gaa frem.

Det vanlige er at JM eller fastlege sender en henvendelse til sykehuset.

Skrevet

Jeg tror jeg detter under kategorien angst. Fødte med hastekeisersnitt sist gang.

Skrevet

Ja, vet det er avhengig av grunn, men sikkert avhengig av hvem som behandler forespørselen også. Skulle gjerne født på vanlig måte, men tror rett og slett ikke jeg klarer det.

Skrevet

Jeg var på sykehuset, ullevål i dag, faktis pga angst og keisersnitt osv, hadde gruet meg masse, og var sikker på at legen vil være en tulling og nekter meg det, hun startet samtalen med: du kan få det hvis du ønsker det, men.. osv. veldig behaglig lege, har fått ny time hos en spesial jordmor av henne, for å være 100 % sikker, på at det er keisersnitt jeg ønsker eller ikke, om hun jordmoren ikke å få vekk den angsten, så skulle jeg bare få keisersnitt.

Har du prøvd Epidoral siste gang da? hva går angsten din ut på? redd for smerte? redd for barne? dårlig opplevelse?

Skrevet

Nei, ble forløst med keisersnitt sist gang, så har aldri født på vanlig måte.

Har angst for alt, smerte og spesielt for at det skal hende barnet noe siden mitt første barn fikk hjerneblødning.

Enn hva med deg? Er du langt på vei?

Skrevet

Okay,forstår deg godt.

Jeg er i uke 35, nei, jeg er redd for at det skal gjøre ekstrem vondt og rivne av, og alt man leser her og i andre steder og hører om naturlig fødsel og at jeg mister kontroll og kan ikke gjøre noe hverken for min lille jente eller meg selv.. men nå har jeg jo sagt ja til snakke med en jordmor som jobber med kvinner med fødsels angst, så vi få se hva jeg bestemme meg for.

Lykke til uansett. :)

Skrevet

Takk:)

Lykke til hos deg også.

Når har du termin? Og vet du evt når det er snakk om keisersnitt for din del?

Skrevet

Takk og takk. :)

9.08.08 :) nei vet ikke, men jeg tror de tar ks som vanlig uken før termin.

Skrevet

Hei,,

Jeg venter mitt 3 barn, og har nå gjennom dette svangerskapet fått fødselsangst..

Går til en Gaia-jordmor som skal hjelpe meg så langt hun klarer..

Jeg fødte de to andre barnene mine vaginalt, men nå er jeg redd og usikker..

Jeg får keisersnitt hvis jeg ønsker det, men jeg har en del sammenvoksninger og fikk vite at da kan dem "lett" kommer nær både urinblæren min og tarmene og da kan det gå hull på det ...

Ikke ønskelig..

Men, det kommer til å ligge et rødt ark i journalen min, som viser at jeg har vært hos Gaia-jordmor, så jeg kan når som helst under fødsel si at nå orker jeg ikke mer og få keisersnitt, hvis jeg velger å føde..

Ellers blir det planlagt keisersnitt, det blir det hvis barnet mitt veier mot over 4 kilo.

Jeg har for smalt bekken og får ikke ut barnet da vaginalt.

Dette ble påvisst når jeg tok røntgenbilde for 10 år siden.

Så ønsker du keisersnitt, stå på og forlag hva du selv ønsker..

Lykke til...

Skrevet

Nei, det er ikke forsent. Skynt deg!! Jeg fikk det innvilget i uke 20. Pga logistik, fikk jeg det over telefon. Var ikke noe problem.

Skrevet

Takk for svar jenter:o)

Da skal jeg stå på mitt for å få det.

Ønsker dere alle sammen lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...