Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva finnes av mat for småttiser på 5 mnd?

Jeg finner bare 4 mnd mat , og 6 mnd mat... finnes det for 5? Hvis ikke hva bør jeg gi da, 4 eller 6 mnd?

Og hva spiser deres 5 mnd bebiser i løpet av dagen?

Hilsen Mamma`n til Matvraket:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jente på 5 mnd her og vi holder oss til 4 mnd. Prøvde en grøt for 6 mnd i helga men da ble hun hard i magen- så holder oss til 4 mnd litt til.

Jeg finner heller ingen 5 mnd:) Hun spiser 2 grøtporsjoner i løpet av dagen og 1 beger frukt mos- eller moser selv.Ellers så går det fortsatt i pupp da.

Men å mose grønnsaker og frukt er jo fra 4 mnd og utover- så det kan man jo bare gjøre.

Skrevet

Maten du kjøper på butikken er fra 4, 6, 8, 12 og 15 mndr. Men det er ikke meningen at du må følge dette helt slavisk. 4 mndrs maten er smaksprøver, og når baby`n har vendt seg til fast føde, kan du begynne å introdusere 6 mndrs mat, selv om h*n er 5 mndr. Når h*n har fått noen tenner og trenger mer tyggemotstand, kan du prøve 8 mndrs maten, selv om h*n kanskje bare er 6-7 mndr gammel. Eller du kan lage maten selv. Spør på helsestasjonen så får du heftet "mat for spebarn". Veldig fine oppskrifter der, som jeg har brukt flittig.

Jeg bruker innimellom grøt som det står fra 15 mndr på til min 10 mndr gamle sønn. Dette gjør jeg fordi han begynner å bli lei alle de andre, og det går helt fint med større biter og grovere konsistens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...