Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunne vel egentlig skrevet dette når jeg skrev om bekkenløsning, men kom ikke på det..:(

men i allefall.. hvor åfte er det vanlig/eller hvor åfte går dere til kontroll? jeg var på min første time da jeg fant ut at jeg var gravid, bare for å få bekreftet dette, å tatt prøver å sånt. men syntes likksom ikke jeg fikk god nokk informasjon.. legen min sa bare at jeg vil bli innkalt til UL når jeg var i 17. uke omtrent. (det har jeg blitt, skal på kvinneklinikken på nordlandssykehuset den 22. juli=) men ikke noe mere.. er det ikke vanlig at man setter opp en plan på en måte? ikke for, jeg har ikke hatt noe andre plager en kvalme/oppkast å smerter i underlivet å sånt, men er så redd for at det skal være noe feil med barnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at du bestiller en time hos legen din etter den ordinære ultralyden. Så skal du til kontroll ca en gang pr mnd enten til jordmor eller lege alt ettersom.

Jeg var hos både jordmor og lege før jeg var i uke 10, bare sånn for å ha gjort det grundig. Så du kan sikkert allerede nå forhøre deg om jordmor :)

Skrevet

legen min kaller meg inn 1 gang pr. mnd...mens jordmor sa at det var aaaalt for ofte....men jeg synes det er greit å få sjekket blodtruykk å sånn ofte jeg..

Skrevet

Dette er VELDIG ulikt fra kommune til kommune (og om det er første eller andre barnet). Med nr en bodde jeg i Oslo og var da hos lege eller jordmor en gang i mnd hele svangerskapet. Vi har flyttet nå og da jeg var hos legen første gangen (i uke 11) syns jeg at det var veldig rart at jeg ikke skal komme tilbake igjen før det er UL i uke 17. Etter det er det ikke legen igjen før 2 mnd etter det igjen. Rart at det ikke er mer oppfølging...-men jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte kontakte han hvis det var noe og jeg hadde lyst på kontroll. Jeg må vel bare stole på det... :-)

Skrevet

Jeg var først hos lege da jeg var 8 uker, jordmor når jeg var 17 uker, ul (på nordlanssykehuset=)) når jeg var 19 uker, lege når jeg var 22 uker og skal til jordmor denne uka når jeg er ca 23 uker=P ble litt tett mellom de to siste her men sånn er det nå bare.. jeg bestiller alle timene mine hos legen selv (han sier hvilken uke han vil ha meg tilbake til kontroll), mens jordmoren setter opp timer når jeg er hos ho..

Skrevet

Jeg var hos lege da jeg fant ut at jeg var gravid, bare for å få det bekreftet osv. Og så var jeg hos jordmor uke 10 og 14. er 15 nå og skal på ny kontroll uke 18 + UL uke 19. Virker som om de er veldig flinke til å følge oss opp her i kommunen, noe jeg er veldig glad for siden jeg er førstegangs og veldig usikker til tider:)

Skrevet

Hehe, jeg har det helt likt som deg, sweeti88. Var hos legen i uke 5 for å få det bekreftet, og jordmor i uke 10 og 14, skal tilbake i uke 18 og har ord ul. i uke 20... Jeg er også førstegangs, og vi har også termin ganske nært, bare en ukes tid mellom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...