Gå til innhold

Vært på første kontroll:)


kosemoms♥med ny spire

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig tenkt til å vente til uke 12 med å gå til første kontroll, siden dette er svangerskap nr.2...men så kom jeg på at jeg trenger jo nye allergitabletter (kan ikke gå på de vanlige under graviditet)

Så da tok vi rett og slett første kontroll nå hos lege, er 6+1 i dag.

Men har ringt jordmor og skal få time der rundt uke 12 også, fordi jeg synes det blir LITT lenge å vente helt til uke 18 på ultralyd;)

 

Dette er sååå spennende!! Men fortsatt litt uvirkelig, er jo mye som kan skje de neste ukene og vet at det er litt dumt å ha fylt ut skjema allerede nå:S Håper bare det ikke bringer ulykke over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette går da bra skal du se =) greit å ta en tidlig kontroll også =)

hvilke allergitabletter går du på når du er gravid. jeg har brukt cetrizin, å leste på nett at det ska være trygt å bruke! så jeg bruker det fortsatt, burde jeg kanskje høre med legen min om jeg skal bytte??? skal ikke til konroll før 29 juli. er 6+4 idag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det eneste jeg kunne bruke var polaramin, fikk det sist også. Dette brukes også som et mildt sovemiddel, så blir jo helt i ørska av å bruke de, men siden jeg har ekstremt mye allergi plager så veier det jo opp ;)

Men den værste søvnigheten ga seg etter noen mnd sist...

Ville tatt en telefon til legen ihvertfall...sikkert forskjellige meninger om hva som kan bruker og ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant denne på felleskatalogen om cetirizin:

 

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Begrensede data indikerer ingen skadelige effekter på graviditetsforløpet eller helsen til fosteret eller det nyfødte barnet. Det bør utvises forsiktighet ved forskrivning til gravide. Overgang i morsmelk: Ukjent. Bør ikke brukes ved amming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki...er vel greit å snakke med legen da.prøvde å ringe nå men de tar jo aldri tlf. irriterende! får ringe i morra igjen!

vil iallefall ikke bruke noe som kan skade fosteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er ikke mye lett å få tak i legekontorer nei, kjenner til det;)

Selv om jeg nå er superfonøyd med legekontoret jeg er på nå, som er 30min unna meg, men verdt det ;)

 

Håper det ordner seg og at du får tak i legen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får vel tak i de i morra. må bare la tlf ringe en evighet først =)

nå gleder jeg meg til at jeg også skal påførste konroll, men først er det ferie =) blir spennede å høre et lite hjerte slå! får håpe alt er bra!!!

håper alt går bra med deg også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...