Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag, og fikk tilbud om svangerskapskurs.. Første jeg tenkte på var at vi skal ligge i sakkosekker å øve på å puste :-) Hehe :-) Slik man ser på film! Men det sa ho at det ikke var.. Noen som har vært på, og kan fortelle konkret hva det går ut på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne da jeg og lurer på det samme :)

Skrevet

Sikker på at det ikke er foreldre forberedende kurs det heter? For det har jeg vært på og kan fortelle deg om. Svangerskaps kurs vet jeg ikke noe om..

Skrevet

Jeg er førstegangs og lurer også litt på disse kursene. Har de noe for seg?

Skrevet

Joakims mamma+spiren i mage:

Det kan godt hende at det er det samme som foreldre forberedende kurs. Kan du fortelle hva det gikk ut på? Hadde du utbytte av det? Kan det anbefales? Jordmor sa at det inkluderte omvisning på føde avdelingen, noe man visstnok ikke får på sykehuset her om man ikke tar det kurset...

Skrevet

Når jeg var på svangerskapskurs hadde vi først en kveld hvor vi var 7 par som møttes og en jordmor som gjennomgikk fødselsforløp, smertelindring, fødestillinger etc, vi fikk stille spørsmål og spiste kake :)

Andre kvelden var vi på sykehuset og fikk omvisning på føden og fødeloftet og barselavd (på SUS ja), og ble vist en fin svensk film om fødsel, som ikke var sånn "full-on", men egentlig litt rørende.. Alle satt iallefall med tårer i øynene etterpå ;)

Så ikke noe pusting i saccosekk eller noe sånne greier :)

Var veldig fornøyd med kurset mitt, så kan godt anbfale MammaSnart i Stavanger til andre; utrolig hyggelig og flink dame!

Skrevet

Vi har vært på fødselsforberedende kurs hos vår jordmor. Vi var vel seks par. Jordmor fortalte om fødselsforløpet, praktiske ting som når man bør dra på sykehuset, smertelindring etc. Gikk også gjennom "anatomien" når det gjelder fødsel, hvilket jeg faktisk fant veldig interessant selv også. Den vordende pappaen satte også pris på kurset. Den andre kvelden var vi på omvisning på fødeavdelingene på sykehuset vårt (Fredrikstad), hvilket var helt supert. Alt ble så mye mer virkelig, og jeg fikk en god følelse for avdelingen der jeg selv skal føde (spesialavdeling). Jeg syns kurset var veldig nyttig!!

Skrevet

Glemte helt å svare igjen jeg.. Det vi gikk på er det samme som det de andre har beskrevet. Jeg syntes det var kjempe koslig å møte andre gravide, og samtidig få informasjon om fødsel. Vi diskuterte og spurte om alt vi lurte på. Omvisningen på sykehuset var også kjempe. Det var da jeg fant ut at jeg IKKE ville på fødeloftet (SUS) alikavel. Jeg hadde veldig utbytte av kurset og mannen min var også fornøyd. Det som var ekstra koslig var at vi hadde en samling med alle etter at alle hadde født. Så da fikk vi hilse på alle babyene. Vi hadde jordmor på de fleste møtene, men en helsesøster var der også en av gangene. Da fikk vi liksom svar på alt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...