Gjest Sauen og dingsen Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Sitter og lurer på hvilken bok jeg skal begynne på nå - står mellom Snømannen og bøkene til Anne B. Ragde. Men de 3 bøkene til anne b. ragde (eremittkrepsene, berlinerpoplene, ligger i grønne enger) er vel en serie? Hvilken rekkefølge er det på dem? Og er Snømannen av Jo Nesbø en del av en serie? Hva er best av disse da? =)
Tre jenter søte små Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Snømannen er på en måte en del av en serie. Saken er egen i hver bok, men privatlivet til Harry Hole utvikler seg for hver bok og har en sammenheng. Tror ikke du er avhengig av å ha lest de andre, men kanskje en liten fordel. Jeg er fan av Jo Nesbø så anbefaler selvfølgelig de bøkene Har ikke lest Anna B. Ragde
Sivalur Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Har ikke lest noen av dem så vanskelig å svare på hvilke som er best. Men rekkefølgen er hvertfall Berlinerpoplene, Eremittkrepsene og Ligge i Grønne Enger - og det er en serie. (så tv-serien i det minste... Er jo helt forskjellig sjanger da, Snømannen er krim og Ragde sine bøker kan ikke akkurat kalles krim. Har tenkt å lese alle disse selv men ikke kommet så langt enda. Tror ikke Snømannen er i en serie, det er en enkeltstående krim såvidt jeg vet. Leste Frelseren av Jo Nesbø nylig, den var bra hvertfall.
Sivalur Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Ok, jeg tok feil, er visst en slags serie på Snømannen..
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Takk for svar=) Syns snømannen virket veldig interessant da, men dumt å begynne på den hvis jeg bør lese de andre først... hvilke flere bøker er det av han da (om han derre harry) og hvilken rekkefølge er det? =)
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Flaggermusmannen Kakerlakkene¨ Stemmer fra Balkan Rødstrupe Karusellmusikk Sorgenfri Marekors Frelseren Er litt usikker på om det er Harry Holø bøker alle sammen, er en stund siden jeg har lest de. Skal begynne på Snømannen nå.
MammaTil2 Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Rekkefølgen på bøkene om Harry Hole er: Flaggermusmannen Kakkerlakkene Rødstrupe Sorgenfri Marekors Frelseren Snømannen De kan godt leses enkeltvis, men av og til henvises det til ting som har skjedd tidligere i livet hans. Det har ingen betydning for handlingen i boken, men er mer som forklaring på Harry Holes handle- og tenkemåter. Dette er kjempebra krim!
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Ok=) takk for svar! tror jeg har frelseren liggende ihvertfall. lenge siden jeg har lest krim da, blir gøy=) tror jeg må lese Nesbø først!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 du MÅ lese harry i riktig rekkefølge.. altså ikek for å forstå de enkelte bøkene, men for å forstå sammenbruddene hans, fyllekulene osv osv osv! jeg er forelsket i harry hole.. i alkisen harry hole, ikke så mye når han er tørrlagt! hehe.
dåsa06 Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 Les Snømannen du, er ikke egentlig rekkefølge, men samme hovedperson i bøkene til Nesbø. Så du trenger ikke lese dem i rekkefølge. Husker ikke rekkefølgen jeg, men er mange bøker om Harry Hole... Snømannen var en av de bedre syns jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå