Gå til innhold

hvilken prevensjon bruker du? og er du fornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

??????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

cerazette. Veldig fornøyd. Har ikke hat mensen på snart 3 år =0)

Skrevet

Bruker også Cerazette veldig fornøyd - kan ikke huske sist jeg hadde mensen.. Eller jo var rundt juletider i fjor, da jeg hadde ett opphold på pilla.. hadde en liten prøve periode, men så fant vi ut at vi skulle vente litt til.

Skrevet

er det noen fler som vl svare tro?

Skrevet

Nuvaring, men har bare brukt den en uke. Fornøyd så langt. De første dagene var jeg redd for at den skulle komme ut når jeg satt på do osv, men har ikke skjedd så langt. Kjenner den ikke. :)

Skrevet

Kobberspiral. Merker ikke noe til den. Det må prøves og for noen fungerer det ikke, men som sagt - jeg merker ikke noe til den heller ikke større blødninger enn normalt.

Skrevet

Condulag (minipille)

Fullammer og har brukt de i snart 2 mnd og er fornøyd så langt iallefall:)

Skrevet

Brukt så langt i mitt liv:

*Diverse p-piller. Fornøyd? Egentlig ikke, ble sur og småfeit av dem.

*Kondom. Fornøyd? Nei, det er en demper, men bedre enn alternativet da så klart, altså å bli gravid.

*Hormonspiral. Fornøyd? Nei, overhode ikke, først småblødde jeg i 6 uker, deretter hadde ejg mye vondt og 9 mnd etter den ble satt inn så måtte jeg ta den ut fordi den var begynt å grave seg inn i livmorveggen.

*"Sikre perioder". Fornøyd? Ganske. Deilig å ikke få i seg ekstra hormoner og kunne kjenne på kroppen sin når ting og tang kom (brukte billige el-strips til å finne el, og unngikk sex i 6 dager før og 2 dager etter el), litt kjedelig de dagene vi måtte/må bruke kondom, men ellers greit. Ulempen er dog at dette ikke er noe videre sikkert i lengden.

*Cerazette. Fornøyd? Nei! Mistet helt sexlysten og da var jo hele poenget med prevansjon borte...

Nå bruker vi en blanding av kondom og sikre perioder, dvs at vi ta mindre sjangser (ikke ubeskyttet sex før etter jeg vet at el er ferdig) enn sist gang vi brukte metoden så det blir 2/3 med gummi og 1/3 uten gummi egentlig. Er ikke fornøyd, men eneste alternativet vi begge kan leve med akkurat pr nå.

Skrevet

Hormonspiral - veldig fornøyd. Ingen blødninger, ingen mensesmerter, ingen bivirkninger i det hele tatt. Var veldig plaget med vonde mens-og el.smerter før jeg satt den inn.

Skrevet

Sikreste i verden!! no sex.

Er jeg fornøyd? Nope.

Skrevet

Bruker p-sprøyte.

Er fornøyd. Har ikke mensen og merker ikke noe til hormonene.

Men bruker kondom i tillegg da jeg er livredd for å bli gravid igjen.

Skrevet

kobberspiral har jeg, blør en go del mere men d er bedre enn p piller. Kroppen min tåler ikke intak av hormoner,jeg blir sint,småagresiv,ingen sex lyst,migrene,legger på meg,depprimert osv osv.

kondom hovner dåsa opp av hehe så er d eneste som funker nå er kobber spiralen.

prøvde cerasette etter 1 mann men d endte i at jeg blødde konstant.

Skrevet

Kondom. Nei det er noe drit!!

Skrevet

Brukte p-piller fra jeg var 17 til jeg var 30 år. Var førnøyd med det og hadde det ikke vært for hormonene som tilføres kroppen skulle jeg gjerne fortsatt med det. Har etterhvert fått ønske om å ikke tilføre kroppen så "mye rart". Bruker derfor kondom nå og synes det er et greit alternativ.

Skrevet

Mannen min har "kappet strengen", er veldig fornøyd. ;o)

Skrevet

Er ferdig med å få barn og har sterilisert meg. Deiligste prevensjon noensinne! Spesielt siden lysten er størst rundt eggløsning! Har mensen for første gang nå etter siste fødsel og visste at den kom fordi jeg kunne kjenne i hele kroppen at jeg hadde el for et par uker siden. Har ikke hatt så lyst på sex på laaaange tider!!! Og nå er det bare å ha seg så mye jeg (og gubben!) vil - uten prevensjon på de dagene lysten er størst! Hormonprevensjon legger en klar demper på den naturlige variasjonen i kvinners lyst! Så dette er helt herlig!

Skrevet

Flaksen.... Noe som har gitt oss uplantlagt barn nr 2... (men som vi selvfølgelig er veldig glade for).

Har brukt p-piller og cerazette før. Cerazette er noe dritt, p-piller er bra, men jeg glemmer å ta de, noe som ga oss uplanlagt barn nr 1...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...