litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Har bare tre uker igjen nå men nå kommer bekymringene snikende. Begynner å skikkelig grue meg. Vet at det er verdt det og alt det er (har ei jente fra før) men jeg synes ikke det var noen hyggelig opplevelse for min kropp. Alt gikk som det skulle sist, kun noen små rifter og en fødsel som ble regnet som "over gjennomsnittet" fort. Men likevel, jeg sitter her og gruer meg og skjønner ikke hvordan noen kan si at man hadde en fin opplevelse..... Kan dere hjelpe meg med litt positive tanker?
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Ingen fødsler er like. Jeg har to vidt forskjellige, og de andre flergangsfødende vil nok si seg enig. Dersom du hadde en dårlig opplevelse forrige gang, betyr ikke det at du opplever det samme igjen. Jeg kan referere til en bekjent som fødte et barn og ble veldig skremt. Da hun skulle ha nr 2, gikk hun til behandling for fødselsangst. To år seinere gledet hun seg til sin 3. fødsel Som gikk veldig bra. Lykke til!
sjara Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Jeg og tenker litt noen ganger nå. Har fire dager igjen til termin, og av og til lurer jeg litt på hva jeg har begitt meg ut på. Har ikke født før, så har ingenting å sammenligne med. Har ei venninne som har født to ganger. Første fødsel var veldig tøff og hun gruet seg veldig til nummer to, men det gikk bra og uten sting, så kan være veldig forskjellig. Du skal se at denne fødselen blir en perfekt fødsel, hvis man kan bruke det uttrykket:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå