Lille`mor & lillebøll Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 har aldri hørt at jordmor kommer men HS kommer ca 2 uker etter fødsel dersom ikke noe annet er avtalt.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Så helsesøster kommer i alle tilfeller hjem til hver enkelt? Er dette valgfritt?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Tror du må hoste opp en god grunn til at du ikke vil ha hs på besøk... Her i byen hvor jeg bor besøker de alle. 1 gangs til 4 gangs mødre...Spurte engang om de må komme.De så helst at de kunne komme innom en tur for samtaleog veiing av barnet.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Selvfølgelig er det frivillig å ha helsesøster på besøk. Om du ikke vil ha besøk, er det bare å dra på helsestasjonen for samtale og veiing. Sistnevnte er forøvrig også frivillig.
Gjest ->>- Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Det må du da ikke. Du sier "nei takk" og ferdig med det. Ditt hus, du bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Det er frivilling, men forventet at du takker ja til tilbudet både når det hjelder hjemmebesøk og videre oppfølging fra helsestasjonen. De fleste som takker nei til slikt er vel dem som føler de har noe å skjule? Helsesøster kommer ikke hjem fordi hun skal kontrollere noe, men fordi det er lettere å bli kjent på hjemmefronten rett å slett, men slapper ofte bedre av enn på kontoret hennes.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 Her jeg bor inviterer de seg selv hjem til deg. Du kan selvfølgelig si nei. Noe jeg skal gjøre, da jeg ikke vil ha noen offentlig instans på hjemmebesøk. Har ei venninne som syntes det var SÅÅÅÅ koselig at de kom.
Miss Misantrop Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 Jeg føler overhode ikke at jeg har noe å skjule, men jeg vil ikke ha en helsesøster eller jordmor på besøk. Siden det er mitt liv, mitt hus og mitt barn tar jeg meg den frihet å bestemme over det selv, lol. Er også veldig lite interessert i å ha noe oppfølging på helsestasjon utover at jeg vil ha barnet mitt vaksinert. Syntes overhode ikke det er hverken frekkt eller leit å si i fra om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå