Gå til innhold

overvektige får ikke adoptere fra kina....


<3lille spire,mor til 2<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De får jo det. Du er overvektig om du har en BMI over 25, Kina setter grensen ved søkere som har en BMI på over 40 - såkalt "sykelig overvekt."

 

Jeg synes vel ikke egentlig det er noe urimelig krav fra Kinas side. All den tid de stiller krav til f.eks økonomi og samlivsvarighet for å optimalisere forholdene, ville det være underlig om det ikke skulle ha noe å si at søkeren befinner seg i en vektgruppe med ekstremt økt risiko for sykdom og tidlig død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer med bmi på 40 så er jeg faktisk litt enig med det. Jeg er selv overvektig og har bmi på 33 og ser tydelig at en som har en del kilo mer enn meg klart vil ha større risiko for en del sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til før man har en BMI på over 40!!!

selv synes jeg BMI er helt feil utregnings metode, for alle kropper er forskjellige.

jeg har grov beinbygning og er overvektig, men er så langt i fra 40!

 

så jeg vil tro at har man en BMI på over 40 er man ganske nærme kirkegården....

 

 

synes ikke det var et urealistisk tall.

på den annen side adopterer jo de fleste fra Kina eller Korea, og siden dette er populære land skjønner jeg godt at Kina øker kravene til barna de adopterer ut.

 

er man feit og vil adoptere får man vel heller velge et annet land... på meg virker det som at sør afrika nesten ikke har krav til adopsjonsforeldrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmi over 40, så er man ganske nær kirkegården... gla du ikke er å sprer ditt gode budskap inne på 90+.. jeg har bmi på 46, og laaaaangt fra kirkegården.. ærligtalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...til å være fostermor virker du lite reflektert!

 

En som har bmi på over 40 er langt fra kirkegården. Når en har bmi på over 60 kan vi heller begynne å snakke om fare for liv og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaja mitt glade budskap er nok et grunnlag for avvisning det vel?

 

sprer hva jeg vil inne på 90+.

jeg er feit nok jeg , men min svoger som er en svææææær mann har ikke BMI på 40. derav grunnlaget for kirkegård kommentaren.

 

men da blir det enda mer søkt at man setter BMI på generellt grunnlag som krav tl IVF; ICSI og adopsjon. for det burde da heller være et grunnlag for vurdering av den enkelte.

 

ellers mener jeg fortsatt at siden Kina er et sopass populært land, setter de nok andre krav til søkere enn land med mindre" trafikk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og merkelig egentlig at så fort man skal kommentere noen negativt så blir anonym knappen brukt???

 

jeg er overhodet ikke lite reflektert, men noen er kanskje sårbare når det kommer til vekt? nor jeg totalt forstår og kan kjenne meg igjen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en overdrivelse å si at enhver med en BMI over 40 er "nærmest på kirkegården." Men påstår du, anonym, i fulle alvor at en overvekt som gir deg BMI på 40 ikke tilsier noe fare for liv og helse?

 

En slik vekt gir deg en kraftig forhøyet risiko for en hel rekke sykdommer, flere av hvilke kan medføre for tidlig død. Det er et faktum, selv om man helt sikkert kan finne både ett og to og tre eksempler på folk i den vektklassen som er forholdsvis kjernesunne (skjønt den ekstra slitasjen på muskler og skjelett vil være til stede uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver igjen jeg siden jeg tydeligvis ikke gjorde meg forstått!

 

jeg har grov beinbygning og er overvektig, men er så langt i fra 40!

 

SÅ JEG VIL TRO at har man en BMI på over 40 er man ganske nærme kirkegården....

 

nok en gang, min svoger er en stoooooor mann og han har ikke BMI på 40. Derav kommentaren over som tross alt starter med VIL JEG TRO: Ergo: ikke sånn er det, men jeg kan tenke meg, mulig at, osv..

 

 

Videre skriver jeg at jeg synes BMI er en feil måte å måle på. Fordi alle mennesker er bygget forskjellig. Alt kommer an på beinbygning og kroppens oppbygging ellers.

 

Med mine kilo er jeg en helsefare for meg selv i forhold til hjerte og kar sykdommer, diabetes og som nevnt også slitasje på muskler og skjelett.

Avhengig av høyden vil da BMI på 40 tilsi at man er i risikofaktorene for disse sykdommene.

 

med tanke på at min far døde brått i en alder av 57 skjønner jeg at det blir stillt krav til helsesituasjon. Dog jeg synes man burde finne en annen måle metode, NETTOPP FORDI NOK EN GANG BMI er feil utgangspunkt å måle et menneske, da BMI er et regnestykke laget med tanke på et gjennomsnittslig menneske. Er man grov i beinbygningen og overvektig vil det tilsi høy BMI som ikke nødvendigvis vil si så helseskadelig overvektig.

 

 

Men mulig noen mener jeg er fortsatt lite reflektert?

jaja... jeg bruker i allefall ikek anonym knappen,men står for det jeg sier..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Eh.... det er klart fare for liv og helse med BMI på 40. RIsikoen for sykdom relatert til overvekt stiger allerede ved BMI på 25.

 

Nå venter jeg vare på en som har BMI over 60 og mener en må ha BMI over 80 før det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at BMI ikke er et godt verktøy for enkeltpersoner. Det er ment som et verktøy når en forsker på store grupper. Det er likevel ikke så realtivt at en med BMI over 40 kan være normal. Vi snakker om at en bodybuilder kan ha en BMI på 30 uten å ha fett på kroppen, men det betyr ikke at Kari og Ola kan se bort fra BMI og si at det er individuelt. Så individuelt er det nemlig ikke. Jeg tror også at en del bodybuildere driter i helsen si så lenge de har store muskler og da er det vel ikke så sundt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...