Snusmusa Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Hei ! Jeg er så heldig å være gravid igjen. Samme dagen som jeg fant ut det fikk jeg ny jobb... Og nå kvier jeg meg så fælt for å si det til sjefen min... Det var 3 stykker det sto om og nå føler jeg at han kommer til å angre at han valgte meg.. Noen tips til hvordan jeg går frem.. Jeg skal starte i nye jobben 1 okt, nå er jeg i 5 svangerskapsuke... Takk !
Bic&Bac Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Hei! Jeg skjønner deg veldig godt... Jeg skal ha første dag i ny jobb 11. august, og de vet ikke at jeg er gravid.. Er 8+0 idag (menstermin). Gruer meg sånn til å fortelle det. Jeg tenkte å ringe de noen dager før jeg skal starte, og be om en samtale, sånn at jeg får fortalt de det på egenhånd, i stedet for at jeg skal komme helt vanlig, med en kul på magen... Ikke sikkert kulen er så stor heller da, men. Jeg gruer meg ekstra, fordi jeg kommer til å bli mye borte fra jobben før permisjonen også... Skal til sykehuset annenhver uke i begynnelsen, og så hver uke fom. ca uke 30. I tillegg var jeg sykemeldt mange måneder forrige svangerskap, så er livredd det skal skje igjen. Sånn at jeg ikke får jobbet, omtrent.... Har dessverre ingen gode tips. Vi får bare krysse fingrene for at vi har forståelsesfulle sjefer! Men vil nok anbefale deg også om å få en samtale på tomannshånd der du forteller det, i stedet for at de får vite det samtidig som alle de andre nye kollegaene dine.
Snusmusa Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2008 Hei -takk for svar! Jeg hadde tenkt til å be om det, om noen uker.. Tror det er lurt ja .) Masse lykke til !!!¨ Krysser fingre og tær *Snusmusa*
M2M2M Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Jeg er i akkurat samme situasjon. Hadde akkurat fått ny jobb i det jeg fant ut at jeg var gravid. Nå er jeg ni uker på vei og begynner i ny jobb 1. sept. Gruer meg masse til å fortelle det! men som min nåværende sjef sa: Vær kynisk! Familien går foran alt og det å bli mor er det beste som kan skje i livet!
Bic&Bac Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Vi får bare håpe vi får greie sjefer, som har forståelse for det - og som gjør det lett å komme tilbake til jobb igjen når vi er ferdige med permisjonene!
3barntettitett Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 så kjekt å se at det ikke bare er meg som har dette problemet:-) jeg skal begynne i ny jobb i i august er da 16 uker på vei , tror neppe jeg klarer å sjule magen min da , men tenkte å prøve . problemet mitt er at jeg spurte etter arbeidskontrakt og svaret var at det gjorde vi unna første dagen . bor et lite sted og vi har ennå ikke sagt det til noe pga jobben og haåper ikke noen sjønner det før jeg har fått skrevet kontrakt og sagt det der . tenkte å si det i det jeg skriver under eller har dere noen andre lure forslag?
Arytai Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Malin med søte små, Jeg anbefaler deg å si det før du skriver under kontrakten. Vær ærlig. Det å bli/være gravid er jo en velsignelse så du har ingenting du måtte skjule eller stå til rette for:) Alt ordner seg uansett!
3barntettitett Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 je er kansje ikke så dumt det heller men er redd de finner på en grunn å ikke gir meg jobben . kan det skje? har fått skriftlig at stillingen er min men ikke kontrakt.
Bic&Bac Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 De kan ikke trekke tilbake tilbudet da. Gjør de det, har du iallfall en meget sterk sak, så lenge du har skriftlig tilbud.
Arytai Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 At du er gravid er ikke en gyldig eller lovlig grunn til å ikke få jobben.
Viktoria :) Skrevet 1. juli 2008 #12 Skrevet 1. juli 2008 Skjønner at det føles kleint å være i en slik situasjon. Har selv søkt på en jobb og hvis jeg får den så er jeg allerede over 1.trimester. Men jeg tenker som så at vi gravide har alle rettigheter på vår side og vi kommer uansett til å jobbe mye mer enn vi er i permisjon. Situasjonen er kanskje ikke optimal, men slik er det bare! Hvis man har dårlig samvittighet så får man heller gjøre en kjempeinnsats i mnd før permisjon
Bic&Bac Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Det vi må huske på, er at vi må ha sykemelding i starten hvis vi trenger å holde oss hjemme. Er vel de to første månedene i ny jobb man ikke har lov å bruke egenmelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå