lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 jeg ønsker å ha det renere og finere enn det jeg har det hjemme. jeg er nok litt lat, får ikke inn gode rutiner på det. har en gutt på 11 mnd som krever mye og protesterer når mamma skal gjøre annet enn å leke med han. så hvordan gjør dere det? hvordan få det til å gå ihop med småbarn? jeg har strengt tatt tid for jeg går hjemme og har bare 1 barn. neste kommer i oktober. hjelp meg! jeg liker å ha det fint rundt meg, men synes det er såååå kjedelig å vaske, får ikke begynt liksom.
Kaffemocca Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har noen rutiner jeg kan dele med deg=) - Setter på en vaskemaskin hver morgen når jeg står opp - Rydder på kjøkkenet hele tia mens jeg lager mat og tørker benker ol. før jeg går ut av det - Vasker over gulvet hver kveld mens gutta ser barnetv ( det gjør vel kanskje ikke sønnen din enda da) - Vi rydder leker i fellesskap hver kveld - Hver torsdag vasker jeg alt (drar frem sofane og vasker gulvet, tørker støv, vasker bade og kjøkkenet, vanner blomster ol.) - Små rydding tar jeg hele tia, plukker opp klær som skal til vask når jeg skal hente noe på badet osv. Det er sjelden jeg syns det er veldig rotete eller møkkete her, eneste er at det flyter litt leker på dagtid innemellom.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2008 takk ) skal begynne å sette på en vask hver morgen, det var lurt!
Kaffemocca Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Jeg måtte det ellers ble det bare utsatt også hopa det seg opp med klær. Har du prøvd å gi gutten en klut feks mens du vasker, så kan han vaske også?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2008 nei det kan jeg jo prøve. han bare krabber etter meg og sutrer og griner. reiser seg ved beina mine hele tiden, så jeg får jo ikke beveget meg!
Alba44 Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har ingen rydde- eller vaskemani, men det er stort sett ok her hele tiden. Litt støv er jo bare hjemmekoselig. Hehe... - setter på en vask hver morgen. Klargjør den gjerne kvelden før. Bretter og rydder på plass tørre klær rett inn i skuffer og skap. - setter på oppvaskmaskinen etter lillegutts kveldsmat. Rydder ut før vi legger oss. - rydder og plukker leker etter at lillegutt har lagt seg for kvelden. - støvsuger innimellom når det trengs - vasker bad/gulv helst i helgene når vi er hjemme begge to Ellers smårydder jeg store deler av dagen )
Kaffemocca Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Er ikke så lett da, størse min var sånn på den alderen han også. Det går som regelm over etter en liten stund=)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Tja, kan jo dele mine rutiner... - Når vi begge er i jobb så er det felles vask og rydding hver torsdag etter middag. Han tar gulvene og jeg tar støvtørking, vasking av bad osv. - Søndagskveldene fyker jeg over en runde med støvsuger og en våt mopp for å ta flekker - Klesvasken tar jeg sånn pøh om pøh, men setter stort sett på en maskin sånn i middagstider, sånn at vasken er ferdig til å henges opp i god tid før leggetid, også har det natta å tørke på. Må ha stativ i gangen sjø. - Rydding tar jeg kontinuerlig. Kjøkkenet ryddes hver gang det har vært i bruk, småting rundt om ting blir lagt på plass når jeg går forbi eller før jeg legger meg om kvelden. Når jeg var hjemme i perm så brukte jeg å vaske alt selv. Da gjorde vi det etter frokost når trollungen var uthvilt. Han fikk ei egen tue også tørket vi støv og styra begge to. Når han tok duppen så vasket jeg gulvene. Funket fint det, men opplevde jo at det tok lenger tid enn når jeg holder på alene ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå