Gå til innhold

Veeldig dårlig matlyst... hva med babyen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I begynnelsen av svangerskapet sies det jo at babyen tar det den trenger og tærer på mors reserver om mor får i seg lite mat.... nå er jeg i uke 34 og har bare ikke lyst på mat... får i meg minimalt, og ikke noe frister. Babyen er foreløpig estimert til å være stor (+11%) og sunn og frisk så langt de kan se da...

Vil det ha store konsekvenser for babyen om jeg noen dager ikke får i meg skikkelig med mat? Har vært sånn i ca to uker nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nok at ungen får i seg det den trenger, du vil kanskje oppleve å gå ned i vekt, så lenge du ikke er meget tynn, og kanskje har litt å ta av, tror jeg ikke det gjør noe. men snakk med JM jeg har gått ned 2 kg de siste dagene, av samme grunn, men har mye å ta av. JM min sier bare flott, når jeg holder samme vekten, eller går ned litt..

Skrevet

Nei,det vil være slik igjennom hele svangerskapet at ungen tar det den skal ha igjennom deg. Om du ikke får i deg riktig mat,er det deg det går utover. Jeg hadde ei venninne med en alvorlig tarmsykdom som ble gravid. Hun hadde operert store deler av tarmen og hadde kronisk tarmslyng. Dette gjorde at hun ikke klarte spise omtrent noe som helst. En skål suppe og litt yoghurt iløpet av en dag... Det endte med at hun gikk drastisk mye ned i vekt,men fødte en velskapt gutt på litt over 4 kg. Da veide hun selv litt under 50 kg. Barnet vil alltid få det den trenger,men du vil slite... Tenk på at du skal fysisk komme deg igjennom en fødsel og du skal komme deg igjen etter fødselen. Du vil vel også ha litt energi til å ta deg av barnet ditt etterpå og?? Prøv å spis bare ting du har lyst på.. Og prøv ikke tenke på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...