Bolle i ovnen juni2011 Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Lurer på det, for nå er jeg jenta mi 4år å har det litt i bakhodet ang det med pute i bil(: klem
Pittamitta Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Er mange som begynner i 4 års alderen tror jeg.Men du bør heller kjøpe noe slikt http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=224&category_id=25&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=410 Dett er bare et tilfeldig sete jeg kikket på altså .-). Men en pute er forlite til en 4 åring.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Vent til hun i hvertfall blir seks! Det er for tidlig ennå, hun vil aldri tåle en sidekollisjon når hun sitter på pute. Sovner hun i bilen har hun helle ingen støtte.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Eldstemann var faktisk bare litt over 2,5 år, men da var han over 18 kg og 100 cm, så han var jo like stor som en 4 åring fysisk. Mellomste var 3,5 år (normalt stor fysisk). Men de har ikke bare pute da, men sånn pute med rygg på slik at de får sidebeskyttelse og ekstra hodestøtte, men man bruker fortsatt bilens egene seler til å feste dem.
Gjest Zima *PP?* Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Herregud Alva.. jeg leste 180kg og 100 cm... hahah..
Bruble Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Er pute med rygg og sidebeskyttelse hun har ja. bare pute blir det nok ei god stund til.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Det blir noe annet ja ;-) Godt å høre, bare pute til ei på 3 er litt lite.
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 *flire* Nei, SÅ tung er han ikke, selv om jeg noen ganger synes det. Helt sprøtt, ungen er snart 6 år nå og over 25 kg og jeg sliter faktisk litt med å løfte ham/bære ham. Ikke at et så stort barn trenger å løftes/bæres så mye på da, men det er rart når barnet ens plutselig er blitt så stort at du nesten ikke kan bære det lenger. En ny fase liksom...
Bolle i ovnen juni2011 Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. juni 2008 For hun har sånn sete nå, men rygg bak som man kan bare ta av så blir det pute;) Men hun bruker bilens seler osv:) Da bruker vi den noen år til. Men kan ikke huske jeg satt i bilsete til jeg begynte nesten på skole. men nå er jo det 19år siden også da;) hehe
Puncky med nr tre i magen Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 Det er ett poeng ;-) Ingen som satt mot kjøreretningen når de var to år heller. Faktisk da mamma reiste hjem med meg fra sykehuset lå jeg i armene henner. Heldigvis har tidene endret seg. Det lureste er å holde henne i det setet til hun har vokst ut av det- det er det beste.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 8åringen bruker ennå sånn putesete med rygg, og kommer til å gjøre det helt til han vokser ut av det!! Sitter jo best/tryggest slik
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #13 Skrevet 30. juni 2008 Ja tidene forandrer seg. Nå skal de sitte på pute, eller helst i putestol til de er minst 135 cm høy eller 36 kg, det er faktisk et pålegg så man får bot om man blir tatt og ikke har fulgt opp. Nå er jeg litt usikker på nøyaktig hva alderen blir, men tror en gjennomsnittelig 9 åring er ca 135 cm og at de fleste når høydegrensen før vektgrensen, så datteren din må nok sitte på pute i mange, mange år enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå