Gå til innhold

Idun, et vanlig jentenavn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff på en jente som hette Idun igår, og jeg ble så paff. Ikke at jeg synes at navnet var grusomt, men det første jeg tenkte på var Idun ketchup og sennep. Så begyte jeg å tenke på om dette var et vanlig navn og jo mer jeg har smakt på det, jo mer høres Idun ut som et vanlig jentenavn. Bare at jeg aldri har hørt noen hete det. Kjenner dere noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke kjempevanlig, men jeg vet om 1-2 stykker som heter det!

Skrevet

Jeg vet om 2-3 som heter det :o) Et gammelt norrønt navn.

Skrevet

Kjenner ingen som heter det, men har sett/ hørt det noen ganger. Fint navn, hvis jeg klarer å la være å tenke på ketchup...

Skrevet

vet om 2 som heter det.. ikke særlig pent er min mening..

Skrevet

 

Idunn er den norrøne gudinnen som vokter gulleplene. Fint, sterkt navn. Kjenner to som heter det, begge er i femtiåra.

Skrevet

har hørt flere som heter det, men ketchupen har nok ødelagt for det navnet litt..

 

samme med Tine som jeg liker så godt... blir liksom "meierier"

Skrevet

ja, enig med adidas. Jeg likte Tine såååå godt før meieriene kom og stjal navnet:)

Skrevet

Det er 584 kvinner som har Idun som første fornavn.

Det er 384 kvinner som har Idun som eneste fornavn.

 

 

Vet om et par-tre stykker som heter det, aldri forbundet noen av dem med Ketchup eller sennep, bortsett fra lærer Idun som bare ble kalt Idun Ketchup

Skrevet

Er ikke veldig uvanlig heller da, det er 384 som har Idun som eneste fornavn. Og det er 249 som har Idunn som enste fornavn. Har hørt det før jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...