-Lykkelig-med junispirer Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Hei Min samboer og jeg gifter oss i aug/sept neste år. Vi har vært prøvere siden nyttår, og håper at spiren snart sitter. Mitt spørsmål: Når kjøper jeg brudekjolen?? Er jeg heldig, er jeg er jeg gravid nå, og da vil babyen være ca 6 mnd når vi gifter oss. Men den kan fort være mindre også (hvis jeg ikke er gravid under bryllupet da)... Når lønner det seg å kjøpe kjolen med tanke på at jeg sannsynligvis vil trenge litt tid på å gå ned i vekt igjen? Dette ble litt rotete, men håper noen skjønner hva jeg mener, og har noen tips å komme med. Takk...
sonnenschein Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Jeg giftet meg da lillegutt var 10 mnd. Kjøpte brudekjolen ca.6 mnd etter fødsel og den ble justert på rett før bryllupet.... Jeg brukte ca. 6 mnd på å komme tilbake til min normale figur, men dette er selvfølgelig veldig forskjellig. Hvis du kjøper kjolen i en brudebutikk , skal de ha den servicen at de forandrer på kjolen rett før den store dagen. Mange kjoler må jo bestilles, derfor lønner det seg å være relativt tidlig ute....
hebbe lille, fødeklar Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Dersom du kjøper en kjole med snøring i ryggen, er det ikke så farlig om vekta endres en del underveis:)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Hvis dere blir gravide nå er dere heldige, for på seks måneder går det fint an å gå ned en del i vekt. Det "verste" som kan skje er hvis du blir gravid i nov/des, for da blir termin rundt bryllupet, noe jeg vil sterkt fraråde. Da ville jeg heller fremskyndet eller utsatt det med 4-6 mnd. Jeg ville uansett giftet meg med en 4-6 mnd margin i fht bryllup for å være i god form. Er du gravid når du gifter deg finnes det masse fine kjoler med empire-liv som jeg synes er kjempesøtt. Og dersom du gifter deg tett etterpå, ville tenkt på snøring i ryggen, drapert liv (skjuler evt mamma-mage), og enkel av og påkledning i fht evt amming. Skal du gifte deg i aug/sep anbefaler brudesalongene at du bestiller senest i jan/feb da det er lang bestillingstid på designkjoler. Alternativt kan du bestille på drommekjoler.com hvor de ikke trenger noe mer enn 4-6 uker på å sy en tilpasset kjole til deg (kopikjole). Eller gå og se om du finner noe på salg til høsten og vent med å sy den inn eller ut til det nærmer seg bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå