Gå til innhold

Trenger tips ang brudekjole..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min samboer og jeg gifter oss i aug/sept neste år. Vi har vært prøvere siden nyttår, og håper at spiren snart sitter.

Mitt spørsmål: Når kjøper jeg brudekjolen?? Er jeg heldig, er jeg er jeg gravid nå, og da vil babyen være ca 6 mnd når vi gifter oss. Men den kan fort være mindre også (hvis jeg ikke er gravid under bryllupet da)... Når lønner det seg å kjøpe kjolen med tanke på at jeg sannsynligvis vil trenge litt tid på å gå ned i vekt igjen?

Dette ble litt rotete, men håper noen skjønner hva jeg mener, og har noen tips å komme med.

Takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg giftet meg da lillegutt var 10 mnd. Kjøpte brudekjolen ca.6 mnd etter fødsel og den ble justert på rett før bryllupet....

Jeg brukte ca. 6 mnd på å komme tilbake til min normale figur, men dette er selvfølgelig veldig forskjellig. Hvis du kjøper kjolen i en brudebutikk , skal de ha den servicen at de forandrer på kjolen rett før den store dagen. Mange kjoler må jo bestilles, derfor lønner det seg å være relativt tidlig ute....

Skrevet

Dersom du kjøper en kjole med snøring i ryggen, er det ikke så farlig om vekta endres en del underveis:)

Skrevet

Hvis dere blir gravide nå er dere heldige, for på seks måneder går det fint an å gå ned en del i vekt. Det "verste" som kan skje er hvis du blir gravid i nov/des, for da blir termin rundt bryllupet, noe jeg vil sterkt fraråde. Da ville jeg heller fremskyndet eller utsatt det med 4-6 mnd. Jeg ville uansett giftet meg med en 4-6 mnd margin i fht bryllup for å være i god form. Er du gravid når du gifter deg finnes det masse fine kjoler med empire-liv som jeg synes er kjempesøtt. Og dersom du gifter deg tett etterpå, ville tenkt på snøring i ryggen, drapert liv (skjuler evt mamma-mage), og enkel av og påkledning i fht evt amming.

Skal du gifte deg i aug/sep anbefaler brudesalongene at du bestiller senest i jan/feb da det er lang bestillingstid på designkjoler. Alternativt kan du bestille på drommekjoler.com hvor de ikke trenger noe mer enn 4-6 uker på å sy en tilpasset kjole til deg (kopikjole). Eller gå og se om du finner noe på salg til høsten og vent med å sy den inn eller ut til det nærmer seg bryllupet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...