endelig mamma t 2 :) Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 - 6 dager her.. Hvordan går det? Er vi mange igjen nå? Mitt lille frø som jeg trodde skulle komme i juni vil visst ikke komme før i juli likevel.. Skal på kontroll på sykehuset i dag, etter at jeg bet i det sure eplet og ringte dem.. Vet at ul-termin er "feil", og nå begynner jeg å bli litt bekymret for lillemini i magen. Legen ville at jeg skulle komme før de obligatoriske 2 uker overtid på sjekk siden jeg var bekymret. Så får vi se Håper alt står bra til der inne Så lenge baby har det bra kan jeg holde ut en stund til. Det er vel bare en ukes tid igjen til igangsetting nå, så det nærmer seg
AnneMie Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Ja vi er flere!!! Jeg er -8dager nå... Det går greit men jeg er rimelig lei nå ja!!!
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 5 dager over... maks fire igjen før igangsetting... begynner å bli lei ja... sikter inn mot fredag
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 6 dager over idag.... hmm.... begynner å lure på om kroppen min vet åssen den egentli skal starte en fødsel, hehe... Men d har jeg hørt er litt vanlige tanker... jeg gleder meg sååååå til å treffe prinsen min:-D Har ventet nok nå
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 man kan begynne å lure ja... ble satt i gang sist også... tror ikke kroppen min får dette til på egenhånd
snart mamma til 2 i juni Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 5 dager over her og. Litt små vondt idag igjen, magen blir stein hard. Men stopper lissom der. Venter på tlf fra jordmor nå, skal høre om hun kan tøye litt. Gikk 15 dager over med førstemann, og har ikke lyst til det denne gangen. =) Og de som lissom sa jeg kom til å føde lenge før termin, ja så feil kan de ta.
Philippa=) Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 her er det 6 dager på overtid, med min termin. ul- termin er på torsdag, men den er feil feil feil...... mannen min er sjømann, så vi vet ganske sikkert når babyen ble laget. gikk 12 dager over med første, og gjør jeg det denne gangen og, blir det tre uker over min term..... er ganske frustrert om dagene!!!!! kanskje jeg burde ringe JM og be om stripping jeg og...... vet også at babyen er godt over fire kg...... hjelper på fødenærvene.... nooot!
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 4 dager over her no..Merker det grådig psykisk. Er litt redd jeg skal være dø sliten og psykisk nedbrutt når den lille endelig kommer. Er ikke så alvorlig enda da men, kjenner jeg meg selv rett kan det fort bli det! Ingen tegn til at noe skal skje.. Noen mulighet for at det går ann og reise opp på kk og bli strippet? el ler de av meg da? får bare mer og mer bekymrede tanker om den lille oppi hode mitt jeg.. Klarer ikke la hver å tenke det verste liksom. selv om jeg ikke er sååå langt over enda...
Gjest Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 er også redd for at babyen skal bli stor da jeg lå på grensen til diabetes og ikke klarer å holde meg unna sukker nå på overtid!. vet jeg burde klare det men akkurat som om jeg MÅ ha d for å ikke gå på veggene her hele dagen.. Legen tippet han var 3600 g på tirsdag så er jo ikke såååå stor. men hun kan jo ikke vite det heller. Stoler ikke helt på det.Å d er jo nå en uke siden også. ettersom venninnen min fikk en gutt på 5 kg 13 dager etter termin! de så ikke at han va så stor før den dagen hun fødte!
hot-mama Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 Bare 1 dag på overtid her. Mye veer i går, men nå har det gitt seg. Ikke rukket å bli utålmodig enda :-) Lykke til, jenter.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2008 Da har vi vært inne på kontroll, og alt sto bra til med lillemini Føler meg lettet nå. Modningen var godt i gang, og jeg hadde 1-2 cm åpning. Legen strippet meg, så vi får se om det har en effekt.. Ikke det at jeg har tro på det da.. Tirsdag neste uke blir jeg satt i gang, hvis ikke noe har skjedd til da Godt å ha en sikker dato å forholde seg til, termindatoen er jo bare tull, hehe...
Liten gutt,22 juni Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 e på min 8 dag på overtid.vært hos jordmor idag.Har time på Ullevål på fredag vist ingenting har skjedd til da.Men ho sa at vist æ ikke va moden, så sendte dem mæ hjem igjen og at det kunne gå helt opp til 17 dager på overtid før dem tok han ut.Syns det høres helt forferdelig lenge ut.Man har jo hørt så mye rart om det å gå over, at det helst ikke skal gå for lenge,med hensyn til den lille. At det blir lite fostervann å større risiko jo lengere man venter. Syns det e skummelt.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2008 Syns det hørtes vel lenge ut med 17 dager ja.. :S Jeg synes mine 14 er litt lenge også. Vi får håpe at dette snur litt snart, det er et tema det snakkes litt rundt for tiden, dette med hvor lenge man skal gå før man settes i gang. Som alt annet i medisinen skjer ikke ting over natta, og man endrer ikke rutiner før man er sikre på at de bør endres. Nå viser flere og flere undersøkelser det samme; det beste for både mor og barn er nok at vurdering av igangsetting bør skje før 2 uker overtid. Kanskje vi er så heldige at disse rutinene har endret seg over hele landet til neste gang vi skal ha barn (for de av oss som skal det), eller i allefall til døtrene våre går slik som vi gjør nå
Zorar Skrevet 30. juni 2008 #14 Skrevet 30. juni 2008 - 3 dager her, men allikevel veldig utålmodig. Var på sykehuset for sjekk i dag, ble sendt dit av fastlegen da han ikke hørte noen hjerterytme på kontrollen. Alt bra med junior! Men ingen åpning. De skulle sende meg innkalling til uken for ny kontoll, har jo egentlig ikke overtidsdato før den 11. juli. Lykke til damer!
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 30. juni 2008 #15 Skrevet 30. juni 2008 hvilket sykehus er det? er glad jeg tilhører gjøvik nå.. blir satt i gang fredag 4.juli. siste frist pga helg... og er "bare" fem dager over i dag...
Philippa=) Skrevet 30. juni 2008 #16 Skrevet 30. juni 2008 ett innlegg til..... snakket med jm idag for å spør om hun kunne strippe meg, er såååå fortvilet pga mannen min reiser på sjøen på torsdag. har ikke tenkt å føde uten han. hun ba meg kontakte føden, noe jeg har gjort=) skal til en kontroll/møte med lege og jm for å sjekke om de kan sette meg på kur. har ett ørlite håp om å få det igjennom, håper de forstår..... litt jæ.... nærvøs nå...... vasker kle som tusan, må få sjekka baggen en gang til. blir kjekkt om jeg får treffe babyen min i morgen=) !!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå