Gå til innhold

Noen her som bruker p-sprøyte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler? Ulemper?

Hva koster det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid på psprøyta etter 3 års bruk!! Men jeg hadde nok max u FLAX. Gleder meg nemlig stort til at gutten min kommer. Prisen er rellativt beskjeden, men jeg husker ikke hvor mye jeg betalte. Har ei venninne som slet fælt for å bli kvitt effekten av sprøyta. Den kan sitte i opp til 34 måneder etter siste injeksjon.

Skrevet

UFF! Angrer hardt på at jeg gikk på den.. hadde ikke mensen, og det føltes helt merkelig ut... og kroppen brukte laaaaaaaaaaaaang tid på å kvitte seg med den... æsj.. og en del bivirkninger. Om du spør meg, anbefaler jeg den ikke..

Tror jeg betalte mindre enn 3 mnd p-oiller hver gang hvertfall...

Skrevet

jeg gikk på depo-provera p sprøyte i 2 år.. sluttet med den nå i februar :)

fordelen for min del :

koster 75 kr for 1 sprøyte ( varer i 3 mnd ) * så billig

mistet mensen helt ( slet med mens smerter)

slapp å tenke på å huske å ta prevensjon ( altså bare hver 3 mnd )

ulemper :

det kan ta opptil 18 / 36 mnd etter du slutter med den til kroppen kommer tilbake i normal syklus ( selv venter jeg på mens 5 mnd etter)og det er kjipt når man ønsker å sette igang med å få barn .

kan få et veldig søt sug av sprøyta ( opplevde jeg )

dette er min erfaring :) håper du finner noe som passer deg :)

*lykke til *

Skrevet

Er andre gangen jeg bruker sprøyten.Har brukt det som prevansjon etter begge fødslene, og er storfornøyd med den.Da jeg sluttet på den første gangen ble jeg gravid etter 1 mnd.

Skrevet

min fastlege vil ikke skrive den ut lenger da nyere studier har vist at den øker risikoen for beskjørhet betraktelig. så over på p-pillen måtte jeg.......

Skrevet

Nekter ta den, min mor fikk resept, men henta aldri. Pga de vi kjenner som har brukt den har lagt på seg mangen kg. Så her er det bare negativt, men er sikkert mangen den funker på. Alle er jo ulike:-)

Skrevet

dette angående benskjørhet og p-sprøyte henger sammen med fysisk aktivitet , de som er mest utsatt for benskjørhet er de som feks : sitter i rullestol , eller av andre grunner ikke har mulighet til å være noe særlig i bevegelse .

jeg hørte med legen min om dette :) og ho mente at unge aktive jenter bare kunne bruke denne prevensjonen :) men sikkert veldig individuelt !

Skrevet

Jeg gikk opp 10 kg på to måneder! Gjorde alt jeg kunne for å gå ned i vekt, men ingenting funka. Etter at jeg slutta tok det rundt en måned før ekstravekta var borte igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...